تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار ویژه

28

ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ را بشناسیم

  • کد خبر : 3551
  • 24 اردیبهشت 1398 - 16:29
ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ را بشناسیم

فهرست ثروتمندترین کشورهای جهان ثروتمندترین کشورهای جهان ، دیگر کشور های نفت محور نیستند. کشور هایی که ذخایر معدنی و انرژی گسترده و قوی مثل کشور های خاورمیانه و آمریکای لاتین دارند، در نیمه دوم قرن بیست و یکم، در فهرست ثروتمندترین کشور های جهان، احتمالا جایگاهی نداشته باشند. علت چیست؟ علت را باید در […]

فهرست ثروتمندترین کشورهای جهان

ثروتمندترین کشورهای جهان ، دیگر کشور های نفت محور نیستند. کشور هایی که ذخایر معدنی و انرژی گسترده و قوی مثل کشور های خاورمیانه و آمریکای لاتین دارند، در نیمه دوم قرن بیست و یکم، در فهرست ثروتمندترین کشور های جهان، احتمالا جایگاهی نداشته باشند. علت چیست؟

علت را باید در تغییر اکوسیستم اقتصاد جهانی از سنتی به اقتصاد دیجیتالی دانست. ثروت آفرینان نیمه دوم قرن بیست و یکم، کشورهایی هستند که اقتصاد دانش بنیان (KNOWLEDGE BASED ECONOMY) داشته و با حداقل سرمایه گذاری، ارزش افزوده (VALED ADDED) شگفت انگیز خلق می کنند. شاید به همین خاطر است که اقتصاد منطقه سیلیکون ولی ایالات متحده با اقتصاد آفریقا برابری می کند و کشور کوچک سنگاپور در جنوب شرق آسیا، به اندازه ده ها کشور جهان، درآمد سالانه دارد.

در این گزارش، شما با ثروتمندترین کشورهای جهان در نیمه اول قرن بیست و یکم آشنا می شوید و هیچ تضمینی وجود ندارد که مسیر ثروت آفرینی این کشورها به سمت حفظ جایگاه در دهه های آینده، تداوم یابد و احتمالا با تغییر اکوسیستم اقتصاد و انقلاب ارزهای دیجیتال (CRYPTO CURRENY) و علوم جدید مثل نانو و فناوری اطلاعات  (ICT)، باید منتظر ظهور قدرت های برتر نوین اقتصاد جهانی از سال ۲۰۵۰ میلادی به بعد باشیم.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره FATF ؛ داستان های موافقان و مخالفان چیست؟

داستان ثروت هزاره دوم تا هزاره سوم

آلوین تافلر، آینده پژوه فقید آمریکایی در کتاب معروف موج سوم (THIRD WAVE) معتقد بود که بشر، ۳ انقلاب را تا کنون پشت سر گذاشته است که هر یک، نشان دهنده تکاپوی جهانی به سمت رفاه و ترقی و پیشرفت است. انقلاب اول را انقلاب کشاورزی دانست و از آن به نام موج اول یاد کرد که بیش از ۱ هزار سال بشر درگیر این عصر بود. انقلاب دوم را انقلاب صنعتی دانست که این موج از نیمه دوم هزاره دوم به خصوص از قرن هفدهم میلادی، مسیر تحولات علم و اقتصاد و رفاه بشری را دگرگون کرد و اختراع چاپ و ماشین و فناوری های ارتباطی و انقلاب دات کام ها در دهه نود میلادی با تولد Google و Facebook و غیره، تنها مشتی نمونه خروار است.

داستان ثروت هزاره دوم تا هزاره سوم

تافلر، سومین انقلاب بشری را که از آن به نام موج سوم یاد می کند، انقلاب ارتباطات می داند و معتقد بود که این انقلاب، سبک زندگی انسان ها را کاملا دگرگون خواهد کرد و سبب می شود که دنیا، کوچک تر و به  صورت جزیره ای باشد. ادعایی که قبلا، مارشال مک لوهان کانادایی در قالب دهکده جهانی (GLOBAL VAILLAGE) مطرح  کرده  بود و اکنون با پروژه آرپا وزارت دفاع آمریکا که قالب عمومی به خود گرفته است (پهنه جهانی وب)، شاهد کوچک تر شدن جهان هستیم.

حتما بخوانید : چگونه به کانادا مهاجرت کنیم ؟

ثروتمند ترین کشورهای جهان را بشناسیم

انقلاب ارتباطات، مهم ترین و موثر ترین انقلابی است که بشر در سه هزار سال اخیر به خود دیده و تجربه  کرده است. موج سوم، فاصله بین کشورها را کم کرد، اما سطح اقتصاد و رفاه و بهداشت و درآمد عمومی کشورهای صنعتی و دانش بنیان را متفاوت تر از اقتصاد های سنتی در کشورهای در حال توسعه (UNDER DEVELOPMENT) نمود. فاصله بین اقتصاد های تک محصولی با اقتصاد های دانش بنیان، از اواخر قرن بیستم میلادی به قدری افزایش یافت که حیرت انگیز بود.

بررسی سیر تحولات اقتصادی جهان از «ثروت ملل» آدام اسمیت تا کتاب «جابجایی قدرت» آلوین تافلر

(۲ کتاب خوب برای بررسی سیر تحولات اقتصادی جهان از «ثروت ملل» آدام اسمیت تا کتاب «جابجایی قدرت» آلوین تافلر)

ثروت آفرینی به سبک وایکینگ ها

سوئد، کشور یخ و سرما و مردمان سخت کوش شمال اروپا، نمونه بارز اقتصاد دانش بنیان در مقابل کشور نفت خیز و ثروتمن دنروژ در همسایگی غربی این کشور است. همین الان شما قادرید تا ده ها برند صاحب نام سوئدی از IKEA و VOLVO تا H&M و SCANIA نام ببرید اما به زور ۲ برند نروژی به یاد  دارید! (STAT OIL).

ثروت آفرینی به سبک وایکینگ ها

سوئد، ۲ برابر  نروژ جمعیت دارد و کشور نفت خیز نیست. کشور صادرات محور (EXPORT COUNTRY) بوده و مدیریت خرد جمعی، مشارکت همگانی و نگاه نوآورانه به کسب و کار، سبب شده تا یکی از پیشرو ترین اقتصاد های صنعتی جهان محسوب شود. کشوری که صد ها هزار هموطن در آن‌جا تحصیل کرده و مشغول به زندگی هستند و رهبر جمهوری اسلامی ایران از آن به  عنوان کشور «خوش نام» یاد می کند.

فرآیند ثروت آفرینی دانش بنیان خود را که بر بال غول های آکادمیک جهان هدایت می شود

سوئد، کشور SKYPE, SCANIA  و SKANSKA، اقتصاد دانش بنیان دارد که موج سوم تافلر در آن به خوبی دیده می شود. خانواده های هسته ای (تک فرزندی) در حال گسترش بوده و رفاه و سطح درامد عمومی و رشد ناخالص ملی، وضعیت مطلوبی دارد. پاسپورت سوئدی ها از معتبر ترین پاسپورت های جهان است و تا سال ۲۰۱۱ میلادی، تحصیل کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا در دانشگاه های این کشور مجانی بود.

سوئد و فرهنگ کسب و کار صداقت محور سوئدی را باید منش و روش برتر اقتصاد و کسب و کار در نیمه دوم قرن بیست و یکم دانست. پیش بینی می شود که سوئد، همچنان فرآیند ثروت آفرینی دانش بنیان خود را که بر بال غول های آکادمیک جهان (از اوپسالا تا دانشگاه  KTH) هدایت می شود، ادامه دهد و شاهد نقش آفرینی بیشتر پیش قراولان کسب و کار سبز (GREEN BUSIENSS) در قرن اول هزاره سوم میلادی باشیم.

حتما بخوانید : ثروتمند ترین زنان جهان را بشناسیم: از « کایلی جنر » تا « اپرا وینفری »

ثروت آفرینی به سبک ژاپنی ها و آلمانی ها

روی کاغذ، شاید ژاپن و آلمان در فهرست ۵ کشور ثروتمند برتر جهان نباشند. اما نیمه دوم قرن بیستم میلادی نشان داد که دو کشوری که شکست خورده جنگ جهانی بودند، چگونه توانستند در فهرست غول های اقتصاد و فناوری جهان، قد علم کنند.

شما اکنون، در نوزدهمین سال قرن بیست و یکم، وقتی به ژاپن و آلمان فکر می کنید، ناخودآگاه ذهن شما به سمت کیفیت، نظم، تعهد، مشارکت عمومی، سرمایه گذاری بلند مدت و به قول محققان مدیریت به سمت مدیریت کیفیت جامع (TOTAL  QUALITY MANAGEMENT) هدایت می شود که مصداق  هایش: TOYOTA, SONY, HITACHI, BMW, BENZ و امثالهم است.

ثروت آفرینی به سبک ژاپنی ها و آلمانی ها

ثروت آفرینی آلمانی ها و ژاپنی ها به عنوان اقتصاد های برتر جهان در آسیا و اروپا، هم چنان در نیمه دوم قرن بیست و یکم ادامه خواهد یافت و اگر شما به دنبال کشوری برای کار در حوزه فناوری های نوین هستید، جایی بهتر از آلمان و ژاپن در آسیا و اروپا پیدا نخواهید کرد. بنیان این دو اقتصاد تاریخ ساز در قرن بیستم  میلادی، بر بال اندیشه و مشارکت عمومی و تعهد بنا شده که سبب خلق مکاتب مدیریتی و صنعتی آلمانی و ژاپنی شده است.

برای آشنایی با گرایش های ثروت آفرینی جدید غول های اقتصاد و فناوری قرن بیست و یکم، به کتابخانه ملی یا باغ کتاب تهران مراجعه کنید و با روش های خلاقانه، جذاب و هوشمندانه اقتصادهای نوظهور جهان آشنا شوید.

حتما بخوانید : درباره تسهیلات « وام مسکن یکم » و « اوراق تسهیلات مسکن » ( تسه )

ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟

همان طور که می دانید، ثروتمندترین کشورهای جهان به میزان درآمد سالانه و تعداد جمعیت در نظر گرفته می شود و به هر حال، این رویه سطحی برای شناسایی ثروتمندترین اقتصادهای جهان می باشد. در میان دویست و اندی کشوری که عضو سازمان ملل متحد هستند، درآمد برخی از کشورها به هزاران میلیارد دلار می رسد و به همین خاطر، INTERNATIONAL MONETARY FUND که IMF یا صندوق بین المللی پول، فهرست ۱۵ کشور ثروتمند جهان را در سال ۲۰۱۹ به این صورت اعلام کرد.

قطر، ثروتمندترین کشور جهان

بله! کشور کوچک قطر که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ میلادی است، ثروتمندترین کشور جهان است. آیا یک برند قطری یا یک دانشگاه قطری یا یک شرکت قطری یا یک شخصیت بین المللی علم و سیاست و دانش از قطر می شناسیم؟ قطعا خیر. پس چرا ثروتمند است؟ پاسخ روشن است. محاسبات قرن بیستمی برای بررسی اقتصاد ثروتمند قطر، سبب شده تا قطر، در فهرست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار بگیرد.

قطر، ثروتمند ترین کشور جهان

صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که درآمد سرانه به  نسبت جمعیت در قطر، قابل ملاحظه است. این کشور، ۲.۲ میلیون نفر جمعیت داشته و ۱۲۴۹۳۰ دلار درآمد سرانه اش است که رقم وسوسه کننده ای برای سرمایه گذاران و عاشقان مهاجرت محسوب می شود. کاهش قیمت انرژی در سال ۲۰۱۸ نتوانست رتبه قطر را در فهرست ثروتمندترین کشورهای جهان دست خوش تغییر کند. فرصت های شغلی قطر در سال ۱۳۹۸ به بعد را اینجا ببینید.

ثروتمند ترین کشورهای جهان کدامند؟

لوکزامبورگ: دومین کشور ثروتمند جهان

یکی از بیست و شش کشور محدوده شنگن که بسیاری از هموطنان ایرانی جای آن را در نقشه اروپا نمی دانند لوکزامبورگ، مثل قطر، کشور کوچکی است. کمی بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد و درآمد سرانه اش بیش از ۱۰۹ هزار دلار تخمین زده اند. لوکزامبورگ برای متخصصان، مقصد مهاجرتی خوبی در سال ۲۰۱۹ به بعد است.

اقتصاد دانش بنیان سنگاپور

لوکزامبورگ: دومین کشور ثروتمند جهان

سومین کشور ثروتمند جهان از نگاه صندوق بین المللی پول، سنگاپور است. کشوری کوچک در جنوب شرق آسیا و همسایه مالزی، با بیش از ۹۰ هزار دلار درآمد سرانه، سومین کشور ثروتمند جهان محسوب می شود. کشوری لوکس، امن، پاک با اقتصاد شفاف و رو به رشد و البته دانش بنیان. کشوری که کلا سابقه کمی در تحولات علم و فناوری جهان قرن بیستم داشت، اکنون ۳ دانشگاه در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر جهان دارد و بورس های تحصیلی سخاوتمندانه به عاشقان تحصیل در مقطع دکتری (SINGA) می دهد.

سومین کشور ثروتمند جهان از نگاه صندوق بین المللی پول، سنگاپور است.

سنگاپور، دولت شهر است و معنای دولت الکترونیکی و شهروند مجازی (E-CITIZEN) را می توان در اقتصاد این کشور مشاهده کرد. شکوفایی اقتصاد و فناوری سنگاپور، سال به سال، تاثیر خود را در اقتصاد آسیا بیش  تر نمایان می کند و کشوری صادرات محور در عرصه های علوم و فناوری نوین مثل نانو است.

حتما بخوانید: روایتی از تکامل زیبایی ثروتمند ترین دختر جهان

پادشاهی برونئی: چهارمین ثروتمند جهان

پادشاه برونئی، به صورت رویایی ریخت و پاش می کند. کشور کوچک آسیا، با بیش از ۷۶ هزار دلار درآمد سرانه، چهارمین کشور ثروتمند جهان محسوب می شود. کم تر از نیم میلیون نفر جمعیت داشته و کشوری نفت خیز است. ۹۰ درصد اقتصاد آن نفتی است و هیچ دانشگاه و صنعت خاصی در این کشور در توسعه اقتصاد، جایگاه ندارد.

پادشاهی برونئی: چهارمین ثروتمند جهان

این کشور در جنوب شرق آسیا بوده و سرزمین آشتی نام دارد و همسایه  مالزی  است. پرتال رسمی دولت این کشور در این نشانی قرار دارد.

ایرلند: ثروتمندترین اروپا

ایرلند: ثروتمند ترین اروپا

صندوق بین المللی پول به استناد درآمد سرانه معتقد است که ایرلند ۹ میلیون نفری، با بیش از ۷۳ هزار دلار درآمد سرانه، پنجمین کشور ثروتمند جهان است. در رشد ناخالص داخلی ایرلند، سرمایه گذاری و صنعت ساختمان، تاثیر بسزایی داشته است. دولت ایرلند با پایتختی دابلین را در این سایت مشاهده  کرده و با ظرفیت های این کشور آشنا شوید.  اقتصاد ایرلند در سال های اخیر، به رشدی سریع تر از چین دست یافت که بیش از ۷ درصد بود.

با احتمال خروج دائمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، احتمالا بیش از ۴ درصد از رشد اقتصادی این کشور کاسته  خواهد شد.

ثروت نروژی ها

ثروت نروژی ها

اگر چه من و شما معدود برند های نروژی در ذهن داریم، اما این کشور پادشاهی نفت خیز، در فهرست ۱۰ کشور ثروتمند جهان قرار دارد. درآمد سرآنه بیش از ۷۰ هزار دلاری باعث شده  که نروژ، هم چنان کشور ثروتمند باشد و ۴ میلیون نروژی، در سرمای اسکاندیناوی، در رفاه باشند. کاهش نفت، خیلی از نروژی ها را بیکار کرد و شرکت های چند ملیتی این کشور را ترک کردند و فاصله قیمتی کرون نروژ را با کرون سوئد، از بین برد.

نروژ تنها مقصد تحصیلی رایگان برای ایرانیان در کلیه مقاطع تحصیلی است.

نروژ هم چنان تنها مقصد تحصیلی رایگان برای ایرانیان در کلیه رشته  ها در کلیه  دانشگاهها در کلیه مقاطع تحصیلی است. اسلو، NTNU و دانشگاه استاوانگر، پاتوق تحصیلی ایرانیان در نروژ است. داشتن آیلتس ۶.۵ الزامی است. مشتاقان مهاجرت به نروژ در سال ۲۰۲۰ به بعد به این لینک بروند. با داشتن ویزای شنگن که از کارگزاری وی اف اس گلوبال (کارگزار رسمی سفارت نروژ در هروی سنتر تهران) گرفته باشید، می توانید کشور صلح طلب و زیبا نروژ را تماشا کنید.

ثروت کویت

ثروت کویت

کویتی ها، هم چنان در فهرست ثروتمندترین کشور جهان قرار دارند. کشوری نفت خیز با درآمد سرانه بالا و جمعیت کم. اما مثل قطر نه سنگاپور! بیش از ۶۹ هزار دلار درآمد سرانه با چهار میلیون نفر جمعیت، سبب شده تا KUWAIT، هم چنان «کویت» باشد. برای آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری و مهاجرتی در کویت در سال ۲۰۲۰ به بعد، به این سایت رجوع کنید. مشتاقان کار در کویت از کارگزاری های رسمی وزارت کار ایران استفاده کنند.

ثروت شیخ نشین خلیج فارس

امارات متحده عربی، کشوری که تا ۴۰ سال پیش، تلی از خاک و بیابان بود، به مدد طلای سیاه، آباد شد و اکنون، مقصد شماره یک لاکچری گرد های خاورمیانه محسوب می شود.

ثروت شیخ نشین خلیج فارس

درآمد سرانه بیش از ۶۹ هزار دلار سبب شده تا امارات، با اقتصاد نفتی، هم چنان با جمعیت ۱۰ میلیون نفری خود، یکی از مقصد های برتر مهاجرتی و کار در دهه سوم قرن  بیست و یکم باشد. دولت الکترونیک امارات را در این نشانی دنبال کنید. مهاجرت نیروی کار به امارات در حوزه های ساختمان، انرژی و فناوری اطلاعات رو به افزایش است. آینده امارات متحده عربی را در سایت چشم انداز امارات در سال ۲۰۲۱ مشاهده کنید.

ثروت سوئیسی ها

مردمی سخت کوش، علم محور، صلح طلب و طبیعتی بکر و جذاب و اقتصادی دانش بنیان سبب شده  تا هم چنان سوئیسی ها (پایتخت ساعت و شکلات)، در فهرست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار بگیرند. کشوری هشت میلیون نری که مدت ها محل سکونت نابغه قرن بیستم (آلبرت انیشتن)، بود.

ثروت سوئیسی ها

مسیر پویایی اقتصاد دانش بنیان و ثروت آفرین سوئیس هم چنان در دهه سوم قرن بیست و یکم با قدرت ادامه دارد. مشتاقان تحصیل مجانی به آلمانی و فرانسوی در اروپا، سوئیس را فراموش نکنند. بازار کار آن، متخصصان رشته های نو مثل هوش مصنوعی، دینا ساینس و فناوری اطلاعات و نانو را دعوت به همکاری می کند. درآمد سرانه این کشور بیش از ۶۰ هزار دلار است. فرصت های سرمایه گذاری، تحصیلی و مهاجرتی به سوئیس ۲۰۲۰ را اینجا ببینید.

همراهان گرامی

اگر مشتاق به تحصیل، مهاجرت و کار و سرمایه گذاری در ۱۰ مقصد مهاجرتی، تحصیلی و کسب و کار ثروتمند این گفتار هستید، حتما از سایت های رسمی آن  ها که لینک آن ها در این گفتار ارائه شده استفاده کنید. سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=3551

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگر خود ایران بخواد دست به کار بشه کلی فرصت های سرمایه گذاری هست توی کشورمون و میتونیم جزو اقتصاد های برتر باشیم فقط باید همت کنن مسئولین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن