۱۲ هزار تن کلزا در استان اردبیل تولید می‌شود

علی نوبخت صبح امروز در جلسه هماهنگی خرید کلزا در پارس‌آباد اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امسال 12 هزار تن کلزا در استان اردبیل تولید می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت کلزا در استان اردبیل 5 هزار و 15 هکتار بوده که انتظار می‌رود کشاورزان و کلزاکاران با توجه به هشدارهای لازم برای برداشت کیفی این محصول در تولید کیفی کلزا در استان اردبیل نقش‌آفرین باشند.

 نوبخت افزود: امسال نخستین بار است به دلیل اهمیت تولید کلزاخرید آن از طرف دولت به شرکت بازرگانی واگذار شده و تمهیدات لازم برای خرید سهل و آسان کلزا انجام شده است که با هماهنگی‌های لازم تلاش می‌کنیم در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از تولیدکنندگان و کشاورزان خواست در برداشت محصول کلزا عجله نکنند و به توصیه‌های کارشناسان در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قیمت خرید هر کیلوگرم کلزا با 2 درصد ناخالص و 10 درصد رطوبت 25 هزار و 300 ریال است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه خرید محصول کلزا از کشاورزان انجام می‌شود تا بتوانیم با پرداخت بهای محصولات خریداری‌شده رضایت کلزاکاران را جلب کنیم.