خلخال در لیست هزار شهر زیبای جهان قرار گرفت

علی درویشی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با توجه به انتخاب خلخال به عنوان یکی از هزار شهر زیبای جهان افزایش خدمات عمرانی و ترویج

فرهنگ حفظ و نگهداری شهر توسط شهروندان در خلخال ضرورت دارد.

او با بیان نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در ایجاد فرهنگ درست شهرنشینی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی محکمی بین مسوولان و مردم هستند و شهرداری نیز باید از این ظرفیت خبری به خوبی استفاده کند.

وی آگاهی و اطلاع از عملکرد شهرداری توسط شهروندان خلخال را از مطالبات بحق اهالی این شهر ذکر و اظهار کرد: اطلاع رسانی از وضعیت پروژه های عمرانی و اعتبارات جاری علاوه بر افزایش مشارکت عمومی در بحث توسعه و عمران شهری موجب رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شهرداری خواهد شد.

درویشی افزود: با آغوش باز انتقادهای سازنده شهروندان را برای ارائه خدمات بهتر به مردم این شهر پذیرا هستیم و هر پیشنهاد مثبت در زمینه پروژه های عمرانی شهرداری کارکنان شهرداری را در توسعه شهری یاری خواهد کرد.

شهردار خلخال همچنین از آسفالت 17 هزار متر مربع از سطح خیابان ها و معابر عمومی این شهر در سال گذشته خبرداد و گفت: برای اجرای عملیات آسفالت معابر خلخال بیش از

70 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای عمومی شهرداری در سال 94 هزینه شده است.

درویشی افزود: عمر آسفالت بیشتر خیابان ها و معابر عمومی شهر از 30 سال بیشتر بوده و در اثر نمک پاشی در فصول سرد سال سطح آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر از بین رفته است.

او گفت: ناهمواری و چاله های موجود در سطح خیابان ها و معابر عمومی شهر ناشی از این امر بوده و شهرداری خلخال در نظر دارد با مساعد شدن شرایط جوی نسبت به بازسازی آسفالت تمام معابر شهر اقدام کند.

وی اجرای 26 پروژه عمرانی مهم شهری را از جمله عملکرد شهرداری خلخال در دو سال گذشته اعلام کرد.

او بیان کرد: افزایش سرانه فضای سبز از 4.6 به 5.1 متر مربع ، خرید پارک جنگلی 23 هکتاری از منابع طبیعی در بام شهر ، پیاده رو سازی به طول دو کیلومتر ، احداث پل اللرباغی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی ، ساخت 150 دهنه پل عابر پیاده بر روی رودخانه های جاری در شهر ، احداث 17 کیلومتر کانال و کانیو ، ساماندهی رودخانه ها ، جمع آوری آب های سطحی ، شن ریزی 200 کوچه خاکی ، احداث کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته ، راه اندازی سایت زباله های جدید در محلی دور از شهر و نصب اولین المان شهری در میدان آزادی خلخال از جمله پروژه های عمرانی مهم این شهر است.

شهردار خلخال آسفالت 15 هزار متر مربع از خیابان ها و معابر شهر ، احداث 15 بوستان جدید ، اجرای 10 کیلوکترکانال و کانیو ، بازگشایی خیابان های کارگر جنوبی و شهید رجایی ، تکمیل و بهره برداری از پل در حال احداث اللرباغی و نصب المان در سه میدان شهر را از جمله برنامه های در دست اقدام شهرداری برای سال جاری ذکر کرد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.