تسهیلات برای کشاورزان خسارت‌دیده در بیله‌سوار پرداخت می‌شود

آرام حلیم صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: عمل به اقتصاد مقاومتی در شهرستان در گرو توسعه بخش کشاورزی منطقه است و دانش بنیان کردن کشاورزی از اولویت‌های توسعه شهرستان  در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیله‌سوار نقش تعیین کننده‌ای در توسعه اقتصادی و امنیت غذایی استان و کشور دارد، گفت: کشاورزی حلال‌ترین و پایدارترین شغل است و استعداد خاکی منطقه و مرغوبیت محصولات برداشتی ارزشمندی شغل کشاورزی را در کنار تلاش و زحمت کشاورزان دو چندان کرده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: بهره‌گیری صحیح و حداکثری از منابع آبی می تواند تحول بزرگی در کشاروزی منطقه ایجاد کند و اجرای کامل طرح‌ها و مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی می‌تواند به توسعه فعالیت‌ها و بهبود آن تاثیرگذار باشد.

حلیم افزود: سال گذشته بیش از 500 هکتار از زمین‌های زراعی گندم کشاورزان دچار آتش‌سوزی شده بود که با پیگیری‌های انجام شده برای هر هکتار از زمین‌های خسارت دیده مبلغ 40 میلیون ریال تسهیلات وام کم بهره در نظر گرفته شده است که در اوایل هفته آینده از طریق بانک‌های کشاورزی شهرستان به خسارت‌دیدگان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 87 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، بر لزوم برگزاری جلسه مدیریت بحران در زمینه اقدامات پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی آتش‌سوزی در مزارع شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، جهاد کشاورزی همچون گذشته نسبت به خدمت رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار کشاورزی گام بردارد.

 مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه گفت: نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی استان  امسال برگزار شد و اقتصاد مقاومتی در حوزه شهرستان عملا در بخش کشاورزی تجلی می‌یابد.

ربعلی جهانی با اشاره به اینکه وضعیت رشدی مزارع گندم امسال مطلوب است، افزود: بررسی‌های کارشناسی برای مقابله با آفات مزارع و مبارزه با علف‌های هرز در حال اجرا است و با اقدامات صورت گرفته شده بیش از 85 درصد از علف‌های هرز مزارع از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز مزارع گندم سبب عدم رشد مناسب گیاه و کاهش عملکرد محصول می شود، اظهار کرد: فروردین‌ماه، بهترین زمان مناسب برای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در راستای توسعه دانه‌های روغنی، طرح تمهیداتی صورت گرفته شده است که یک هزار و 500 هکتار از زمین‌های شهرستان به کشت این محصولات اختصاص یابد و مزارع پمپاژ 8 مناسب ترین محل برای کشت کلزا است.

جهانی با اشاره به اینکه 800 هکتار از اراضی شهرستان به کاشت کلزا اختصاص یافته است، گفت: شهرستان بیله‌سوار در کشت محصولات روغنی جزو شهرستان‌های فعال بوده و پیش‌بینی می‌شود با توسعه همه‌جانبه اراضی و سطح زیر کشت این محصولات بتوان در آینده ظرفیت را در این زمینه ارتقا داد.