جان بیماران اردبیل بازیچه برخی پزشکان سودجو

اگر سری به میدان سرچشمه اردبیل بزنید در هر دو سمت سرچشمه و در کوچه شمس و طوی تا پاسی از شب فعالیت پزشکان را خواهید دید.

با قدردانی از اطبایی که برنامه ریزی صحیح و اصولی برای فعالیت روزانه خود دارند و در پاسی از شب به معالجه و درمان بیماران می پردازند اما در این میان هستند پزشکانی که از صبح تا ظهر مشغول تدریس بوده از ظهر تا عصر در بیمارستان و درمانگاه های خصوصی مبادرت به جراحی با درامد آنچنانی می کنند.شاید گفته شود این که بلااشکال است اما اشکال در این نکته است که همین طیف پزشکان که بیشتر متخصص نیز هستند بعد از این همه مشغله در طول روز؛ عصر به بعد را در مطب خود حاضر شده و تا 3 و حتی 4 نیمه شب بیمار ویزیت می کنند!.

خبرنگار آذرسلام که خود شاهد یک مورد عینی این قضیه است. برای ویزیت ساعت 10 در مطب حاضر شد اما در کمال تعجب نوبت ویزیت ساعت3 و نیم نیمه شب می رسد.آنچه که در فاصله این مدت اتفاق افتاده این است که فردی به همراه مادر وی به مطب این متخصص برگشته و با حالت عصبانیتT علت نسخه پیچی اشتباه را از دکتر سوال می کند و خاطرنشان می شود: کادر فنی داروخانه هشدار داده که اگر این امپول به بیمار پیرزن تزریق شود احتمال مرگ بالاست و این آمپول ربطی به بیماری وی ندارد! همراه این بیمار نیز این موضوع را به پزشک متخصص منتقل کرد؟ همه منتظر بودیم پزشک متخصص با استدلال قوی و تخصصش مقاومت کند و یا حداقل به داروخانه زنگ زده و از تشخیص خود دفاع کند اما این پزشک متخصص تذکر اشتباهی بودن داروی تجویز شده را تایید و بدون عذر خواهی نسخه را اصلاح کرد.

همراه بیمار از نحوه معالجه و طبابت  و فعالیت این متخصص شاکی شده و اعتراض خود را به طبابت، جراحی و تدریس 24 ساعته این پزشک اعلام کرد.

بیداری و فعالیت بیش از توان جسمی و نبود استراحت لازم در طول شبانه روز از طرفی و احیاناً مصرف برخی موادهای مخدر از سوی برخی پزشکان جهت کسب انرژی و بیدار ماندن !جان بیماران را به خطر می اندازد.

همین دیروز بود که یکی از مراجعین به سایت خبری و تحلیلی آذرسلام سند ارائه کرد که فرزند کودک وی در بازی با همکلاسان خود و بر اثر ضربه فیزیکی به ناحیه اندام تناسلی موجب ناراحتی جسمی و حالت غیر عادی وی شده که بلافاصله به یکی از درمانگاه ها منتقل شد، حضور همزمان والدین این کودک به درمانگاه مقارن با زمان خروج پزشک از درمانگاه قبل از اتمام شیفت کاری وی می شود اما پزشک مربوطه با نهایت خونسردی و بی خیالی و بدون معاینه به پدر این کودک از تعلل و تاخیر در رساندن کودک به بیمارستان برای جراحی خبر می دهد!.پرستار حاضر در محل که ساعت و زمان این اتفاق را قبلا پرسیده بوده باز هم به والدین این کودک اصرار می کند کار از کار نگذشته و هنوز چندساعتی فرصت جراحی هست در غیر اینصورت این کودک ذکور در اینده نازا شده و بچه دار نخواهد شد.

پدر این کودک مستأصل از همه جا به رئیس بیمارستان زنگ زده و هشدار می دهد که در صورت بروز هر نوع اتفاق بعدی برای فرزندش قضیه را از سیستم قضائی دنبال کرده و در صورت تقصیر استیفای حق خواهد کرد.

از شانس بد این پزشک نیز پدر این کودک از قضات بوده و تذکر لازم را می دهد که بلافاصله پزشک برگشته و با عذر خواهی این کودک را جراحی می کند و این کودک از تغییر مسیر سرنوشت اینده خود نجات می یابد.

پدر این کودک ضمن گلایه از برخی پزشکان سهل انگار که به راحتی با سرنوشت و آینده و جان مردم بازی می کنند خواستار اصلاح این وضعیت و رسیدگی و سرکشی و نظارت موثر قسمت های کنترلی و نظارتی و بازرسی را شد.

متاسفانه  طمع ثروت اندوزی چشم برخی پزشکان مرا کور کرده و با وجود درآمدهای کلان آن هم بعد از افزایش طرح تحول سلامت و تعرفه ویزیت جان مردم را به بازی گرفته اند.