از کارآفرینی با ماهی قزل آلا تا درآمد 40 میلیونی یک جوان 22 ساله در روستا+عکس

وقتی صحبت از کارآفرینی افراد موفق می شود عده ای تصور می کنند که شروع این کار نیازمند سرمایه ی زیاد است ولی در مقابل عده ای تن به این ریسک می دهند و با سرمایه و تسهیلاتی که در راستای طرح اقتصاد مقاومتی می گیرند کار خود را شروع می کنند.

 

در شهرستان پارس آبادمغان نیز طی سال های اخیر تولیدی ها و مزرعه های پرورشی متعددی توسط کارآفرین های این شهرستان در زمینه های مختلف راه اندازی شده که هم اکنون نیز بسیاری از این طرح ها با روند بسیار خوبی رو به پیشرفت و توسعه هستند که در این راه بسیج سازندگی کمک شایانی به فعالان علاقمند در عرصه های اقتصاد مقاومتی داشته است.

 

در همین راستا سری زدیم به یک طرح پرورش ماهی قزل آلا در یکی از روستاهای پارس آبادمغان که توسط یک جوان 22 ساله اداره می شود؛ امروز او با گرفتن تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی توانسته با پرورش ماهی قزل آلا جزء موفق‌ترین تولید کننده‌های ماهی سردآبی در استان اردبیل باشد.

 

«مهدی اسدی» یکی از جوانان با انگیزه شهرستان پارس آبادمغان است که توانسته در کنار خانواده اش با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی و پرورش ماهی قزل آلا کسب و کار پر رونقی را در روستای مجیدآباد برای خود ایجاد کند.

 

اسدی شروع فعالیت خود در این عرصه را از پنج سال پیش عنوان می کند و می گوید: علاقه زیاد به پرورش ماهی باعث شد تا خانواده اش با فروش خانه مسکونی خود در شهر پارس آباد به روستای مجیدآباد مهاجرت کرده و با خرید زمینی به این حرفه روی آورده و ضمن راه اندازی پرورش ماهی در زمینی به مساحت 400 مترمربع، برای چند نفر هم ایجاد اشتغال نماید.

 

این پرورش دهنده ماهی سردآبی با تقدیر از حمایت های بسیج سازندگی، درباره میزان تولید ماهی‌قزل آلا و سود حاصله از آن در مجتمع تولیدی‌اش، اظهار می‌کند: ابتدای کار پرورش ماهی را با 3 هزار قطعه ماهی قزل آلا شروع و هم اکنون در حال حاضر مشغول پرورش 10 هزار قطعه ماهی قزل آلا است.

 

وی ادامه می دهد: با آورده 15 میلیونی و تسهیلات 45 میلیون تومانی بسیج سازندگی موفق به احداث استخر پرورش ماهی شده و ضمن ایجاد اشتغال برای 4 نفر، سالانه بالغ بر 40 میلیون تومان از فروش ماهی درآمدزایی می کند.

 

اسدی با ابراز خرسندی نسبت به استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی به عنوان سرمایه ای مناسب برای افراد مستعد و خلاق اظهار داشت: اهداف بسیج در اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر بوده و اگر حمایت های مسئولان بسیج سازندگی سپاه ناحیه پارس آباد نبود شاید نمی توانستیم این پروژه را اجرا کنیم.

 

این کار آفرین پارس آبادی خطاب به هم سن و سالهای خود برای ایجاد شغل گفت: همیشه که نباید شغل دولتی را مدنظر قرار داد بلکه باید بر داشته ها و توانمندی های خود تیکه کنیم تا موفقیت حاصل شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه در صورت مساعدت مسئولین قادر به افزایش تولید و جذب و بکارگیری افراد بیشتری در این زمینه خواهم بود، خاطرنشان کرد: از مسئولین انتظار دارم تا با اهتمام ویژه از طرح های اقتصاد مقاومتی و ایده های جوانان حمایت کنند تا شاهد تحقق شعار مدنظر رهبر معظم انقلاب که همان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است، باشیم.