خانه ای در اردبیل که به خوش شانسی شهرت دارد

شانس و اقبال، واژه ای که به یک باور و اعتقاد برای برخی ها تبدیل شده است. اعتقادی که بیشتر در مواقع حساس از آن استفاده می شود.

به گزارش سبلانه، البته استفاده از کلمه شانس از طرف فرد شکست خورده بیشتر به کار برده می شود و فرد خود را در موقع ناکامی، بد شانس معرفی می کند؛ هر چند افراد در موفقیت هایشان هیچگاه این کلمه را به کار نمی برند و کار، تلاش و فعالیتشان را تنها عامل پیروزی مطرح می کنند.

اما قضیه عکس نیز قابل تصور است و آن زمانی است که کسی موفقیت های شخص دیگری را می بیند که در این شرایط او را خوش شانس و خوش اقبال می داند و توجهی به تلاش و کوشش و توانایی فرد مورد نظر ندارد.

حال این روزها یک شانس دیگر به واژه ها اضافه شده است . و آن ستاد خوش شانسی است.

ستادی در اردبیل که اکثر کاندیداهای مجلس قانون گذاری و شوراهای شهر و حتی ریاست جمهوری که در آن مستقر شده اند توانسته به کامیابی برسند.

خانه ای مابین میدان شریعتی و ایستگاه سرعین اردبیل که اکثرا به عنوان ستاد تبلیغاتی کاندیداها در ایام انتخابات مورد استفاده قرار می گیرد.

این خانه بزرگ برای اکثر کاندیداهایی که آنجا را به عنوان محل تبلیغ خود انتخاب کرده اند خوش یمن بوده است.

برای نمونه می توان به دوران کاندیداتوری محمود احمدی نژاد اشاره کرد که این محل به عنوان ستاد مرکزی او در اردبیل انتخاب شده بود که در آن برهه احمدی نژاد رئیس جمهور ایران شد.

بعد از احمدی نژاد نوبت منصور حقیقت پور بود که این مکان را این بار برای انتخابات دور نهم مجلس اجاره کند. حقیقت پور توانست در این دوره با پشت سرگذاشتن رقبا به عنوان منتخب اول حوزه انتخابی خود وارد بهارستان شود.

اما این خانه قدیمی که بیشتر مورد استفاده کاندیداها قرار می گیرد در انتخابات دور دهم مجلس نیز برای کسانی که این مکان را در اختیار گرفته بودند خوش یمن بود.

خانه یا ستاد انتخاباتی در دور دهم مجلس نیز مورد توجه خیلی از کاندیداها بود و شاید ممنوعیت تعیین ستاد در مرکز شهر به دلیل مشکلات ترافیکی از عمده دلایل انتخاب این محل به عنوان ستاد از سوی نامزدهای حضور در بهارستان بود.

بر همین اساس در دور دهم انتخابات مجلس نیز صدیف بدری شهردار سابق اردبیل قبل از همه کاندیداها این خانه را برای تبلیغات خود انتخاب کرد که اتفاقا بدری هم در اولین حضورش در انتخابات، توانست به عنوان نفر اول با نزدیک به ۸۷ هزار رای راهی بهارستان شود.

اما داستان “ستاد خوش شانس” به مرحله دوم دور دهم مجلس نیز راه یافت و این بار از بین سید کاظم موسوی و محمد فیضی، این فیضی بود که این محل را برای تبلیغات خود انتخاب کرد.

شاید فیضی هم به خوش بیاری این خانه نظر داشت. او حالا در دور دوم نمانیده اردبیل شد و گوی سبقت را از موسوی ربود و توانست به مجلس راه یابد.

حال خانه ای که افراد زیادی را خوشبخت کرده است شاید در دوره ها و انتخابات بعدی نیز بیشتر مورد توجه سیاسیون اردبیلی قرار گیرد تا شاید این خانه، خانه شانس آنها هم باشد.