برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در جشنواره ملی کوچ عشایر بیله‌سوار اجرا می‌شود

قادر هنرمند در جلسه بررسی هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره کوچ عشایر در اردبیل اظهار داشت: اقتصاد درون‌زای عشایر سبب رونق تولید به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری استان و کشور می‌شود و باید در این زمینه فعالیت‌ها رونق بگیرد.

 مدیر امور عشایر استان اردبیل برگزاری جشنواره عشایری را عاملی مه در معرفی و توسعه و ورنق تولیدات این قشر برشمرد و گفت: باید به نحوی جشنواره عشایر برگزار شود تا زمینه برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های قشر عشایر فراهم شود و این امر نیازمند همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مسئولان و عشایر منطقه است.

 وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون در 22 اردیبهشت‌ماه در منطقه روح‌کندی بیله‌سوار تصریح کرد: با برگزاری جشنواره کوچ عشایری به صورت نمادین ابعاد مختلفی از برنامه عشایر غیرتمند استان در کوچ بهاره به نمایش گذاشته می‌شود تا هموطنانمان با این فرهنگ، آداب و سنن کهن و دیرین عشایر شاهسون آشنا شوند.

 هنرمند بیان کرد: این جشنواره به صورت یک روزه و با برنامه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری و آیینی برگرفته از آداب و رسوم ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود که از گروه‌های برتر حاضر در این جشنواره نیز که نسبت به کوچ عشایر برنامه‌های مختلفی را ارائه کنند تجلیل خواهد شد.

 مدیر امور عشایر استان اردبیل از آمادگی کامل شهرستان بیله‌سوار برای میزبانی از جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون خبر داد و افزود: با هماهنگی و تعامل لازم بین عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره در حال حاضر تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره به کار بسته شده است و پیش‌بینی می‌شود شاهد برگزاری این جشنواره به نحو شایسته و مناسبی باشیم.