۳ روستا به شهر خلخال الحاق می‌شود

علی نظری شیخ احمد در جلسه کارگروه تخصصی الحاق خلخال اظهار داشت: در حال حاضر 3 روستای خلخال شامل اندبیل، خوجین و علی‌آباد به شهر خلخال چسبیده اما جزو شهر به شمار نمی‌روند که این امر سبب می‌شود تا اهالی این روستاها از خدمات شهری و روستایی مناسب برخوردار نباشند.

 وی از الحاق این 3 روستا به شهر خلخال خبر داد و گفت: با الحاق این روستاها به شهر خلخال وسعت و مساحت شهر خلخال افزایش یافته و جمعیت آن نیز افزایش می‌یابد و اهالی روستاهای خوجین، علی‌آباد و اندبیل نیز از خدمات شهری مناسبی بهره‌مند می‌شوند.

 نظری شیخ‌احمد با اشاره به تغییر فرایند الحاق روستاها به شهر بیان کرد: برای الحاق روستاها به شهر کارگروه تخصصی در شهرستان تشکیل شده و با بررسی مزایا و معایب الحاق در مورد الحاق آنها با اتخاذ تصمیم نهایی گزارش الحاق به مرکز استان صادر و پس از بررسی به مرکز کشور ارائه می‌شود تا تصمیم و مجوز نهایی در زمینه الحاق این روستاها به شهر خلخال صادر شود.

 فرماندار شهرستان خلخال تصریح کرد: الحاق این 3 روستا به شهر خلخال زمینه‌ساز ارتقای درجه شهری خلخال نیز می‌شود و اعتبارات شهرداری افزایش می‌یابد و زمینه برای توسعه شهری خلخال فراهم می‌شود چرا که با این امر شهرداری خلخال از امتیازات شهرهای بزرگ با جمعیت بالای 50 هزار نفر برخوردار می‌شود.

 وی افزود: در حال حاضر اراضی در میان این 3 روستا و شهر خلخال بلاتکلیف بوده که با فراهم شدن زمینه برای الحاق این روستاها زمینه برای توسعه و عمران در این زمین‌ها نیز فراهم می‌شود و اهالی و ساکنان این 3 روستا نیز از خدمات شهری بهره‌مند می‌شود.