آغاز کاشت برنج در پارس آبادمغان

عملیات کاشت برنج در مزارع منطقه شامات و اراضی شهرستان پارس آبادمغان شروع شد. پارس آباد تنها منطقه ای در استان اردبیل است که برنج در دو نوبت کشت اول و کشت دوم کاشته می شود و امسال بعلت مساعد بودن آب و هوا و شرایط اقلیمی مناسب پیش بینی می شود 3 هزار و 600 تن شلتوک از شالیزارهای شهرستان پارس آباد برداشت شود.

 

شهرستان پارس‌آباد به دلیل داشتن شرایط اقلیمی بسیار مناسب به جهت کاشت برنج تنها شهرستانی در استان است که برنج در آن به صورت مداوم کشت می‌شود و همه ساله صادرات چشمگیری از این محصول در استان شاهد هستیم که صرفه و آورده اقتصادی زیادی را نیز به همراه دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد امروز در بازدید از عملیات کاشت برنج در مزارع پارس‌آباد به خبرنگار آران مغان گفت: امسال 800 هکتار از اراضی کشاورزی پارس آباد به کاشت برنج اختصاص یافته که رقمی که در این شهرستان کشت می‌شود رقم هاشمی است که کیفیت مطلوبی دارد به طوری که هم از لحاظ عطر و طعم و کیفیت و هم قیمت دارای مطلوبیت است

 

علی‌اکبر حسنیان خاطرنشان کرد: متوسط عمل این محصول 3 تن در هکتار است و آب مورد نیاز به صورت مستقیم از رود ارس تامین می‌شود و انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش برداشت کمی و کیفی محصول برنج در شهرستان پارس‌آباد باشیم.