هزینه یک شهروند برای پرداخت بدهی 4 ریالی به بانک!

یکی از شهروندان مشگین‌شهر با مراجعه به یکی از سازمان‌های مشگین‌شهر خواسته تصفیه حساب انجام دهد که با اخطاریه بدهی مواجه شده است بعد از چاپ برگه اخطاریه با بدهی به مبلغ  4 ریالی مواجه می‌شود.

 

این شهروند برای پرداخت 4 ریال بدهی سوار تاکسی شده و 3000 ریال هزینه تاکسی پرداخت می‌کند تا به بانک مورد نظر برسد وقتی به بانک می‌رسد در صف انتظار ایستاده تا نوبت وی جهت پرداخت 4 ریال بدهی برسد.

 

بانک 4 ریال بدهی را به حساب سازمان مربوطه واریز کرده و فیش پرداخت به این شهروند می‌دهد حال این فرد می‌بایست برای تصفیه حساب می‌بایست به سازمان مربوطه ببرد لذا سوار بر تاکسی شده و با پرداخت 3000ریال دیگر به سازمان مربوطه می‌رسد دوباره برای تصفیه حساب به نوبت ایستاده تا امورات خود را انجام دهد.

 

نکته قابل توجهی که در این بدهی ریالی وجود دارد این است که آیا اسکناسی برای پرداخت این بدهی وجود دارد که این شهروند علاوه به پرداخت این مبلغ مجبور شده هزاران ریال دیگر هزینه کند تا به اهداف خود دست یابد.

 

البته این نمونه ای از این بدهی ریالی است که ممکن است در طول روز مردم شاهد 10ها بدهی این چنینی برای عموم مردم باشند.

 

برای پرداخت این بدهی علاوه بر هزینه اندکی که برای واریز ان به همراه داشت چندین نفر را نیز مشغول شده تا این مبلغ به حساب سازمان واریز شود حال باید دید ایا وقت، هزینه و کاغذی که برای چاپ این بدهی صرف شده ارزش این بدهی را دارد یا نه؟

 

این در حالی است که مقام معظم رهبری در سال جاری بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تاکید کرده و مسئولان امر نیز بر انجام امورات بدون هزینه تاکید دارند.

 

به گزارش پایگاه خبری اورامی، قطعاً این سازمان طبق قانون امورات خود را انجام داده است اما مسئولان امر باید توجه داشته باشند که برای واریز چنین مبالغ ریال وقت و هزینه زیادی صرف می‌شود و فایده ای هم برای سازمان ندارد لذا بهتر است چنین مبالغی را در خود سازمان رفع کنند تا شهروندان بیش از این دچار رنجش نشوند.