اقامت نخستین تور گردشگری رالی پاریس ـ ایران ـ پکن در اردبیل

معاون گردشگری استان از اقامت شبانه نخستین تور گردشگری خارجی رالی ترانس مسیر جاده ابریشم در دریاچه نئور این استان خبر داد و گفت: در این راستا هماهنگی های لازم با فرمانداری اردبیل، فرماندهی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه استان جهت تردد تور گردشگری رالی و اقامت آنان در منطقه نمونه گردشگری دریاچه نئور صورت پذیرفت.

 

قادر تقی زاده اضافه کرد: این تور گردشگری 68 نفره از کشورهای فرانسه، پرتغال، بلژیک، اسپانیا و آلمان با اتومبیل های ویژه مسابقات در نخستین مقصد خود با اقامت در کمپ گردشگری قره کلیسا و عبور از مسیرهای تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی وارد استان اردبیل شدند و ضمن بازدید از جاذبه های گردشگری این استان یک شب نیز در دریاچه نئور اقامت کردند.

 

وی با اشاره به خروج این تور گردشگری فردا 30 خرداد ماه از مرز باجگیران از ایران، اظهار داشت: دوره های بعدی این تور گردشگری در شهریور ماه سال جاری در کشور اجرا خواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تور گردشگری مذکور به دلیل ثبات امنیت و سندیت تاریخی گذر جاده ابریشم از ایران، این کشور را جهت شرکت در مسابقات اتومبیل رالی سافاری مسیر جاده ابریشم انتخاب کرده اند، یادآور شد: مجری برگزاری این تور گردشگری را یکی از موسسات فعال اتومبیلرانی و گردشگری داخلی برعهده دارد که تاکنون تورهای بسیاری را با عنوان "رالی ترانس" اجرا کرده است.