آبی بیگلو، شهری با سنگرهای خالی در مقابل تهاجم دشمنان!

حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی در یک جمله اهمیت نمازجمعه را بیان می کنند و می فرمایند که نمازجمعه در رأس همه امور است. این جمله شش کلمه ای شاید یک جمله کوتاه باشد، اما دارای مفهوم و ارزشی قابل توجه وتأمل است.

 

رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای مدظله العالی نیز نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر عنوان می کنند و آن را یک قرارگاه فرهنگی و سیاسی در برابر توطئه های همه جانبه دشمنان بیان می کنند.

 

نمازجمعه بزرگترین اجتماع هر شهر محسوب شده که به صورت مستمر و هفتگی برگزار می شود و این اجتماع بهترین فرصت برای هدایتگری و روشنگری فرهنگی و سیاسی در جامعه است.

 

ائمه جمعه به عنوان نمایندگان مقام معظم رهبری و ولایت فقیه در سطح شهرها بوده و با رصد فرصت ها، تهدیدها و مشکلات نسبت به روشنگری و همچنین اعاده حق و حقوق مردم در قبال مسئولان اقدام می کنند.

 

ممکن است در شهرستان ها و شهرها برخی مسئولان در قبال برخی از مشکلات موجود پاسخگوی مردم نباشند، اما امام جمعه با رصد مشکلات، نسبت به بیان و مطالبه حق و حقوق مردم از مسئولان گام بر می دارد و آنان را ملزم به پاسخگو بودن در برابر ولی نعمتان جامعه می کند.

 

در شهرستان نمین با جمعیتی بیش از 63 هزار نفر، در هفت نقطه از آن نماز عبادی، سیاسی جمعه برگزار می شود. شهرهای نمین، عنبران و روستاهای میناباد، گلشن، جیّد، میرزانق و تفیه  از این قراگاه فرهنگی و سیاسی برای تببین و بیان مسائل روز جامعه برخوردارند.

 

نمین شهرستانی با دو مذهب شیعه و سنی بوده و وحدت در بین مردم آنها زبان زد عام و خاص است. با آنکه مذهب رسمی جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی مذهب شیعه است، اما شاهد هستیم که برادران اهل سنت ما بیش از خودمان به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اهمیت داده و آنها را عملی کرده اند.

 

 طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط فرماندار اسبق شهرستان نمین، 21 درصد این شهرستان را اهل تسنن تشکیل می دهد و برای این درصد در شش نقطه از شهرستان نمازجمعه برگزار می شود.

 

پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، آبی بیگلو با جمعیت بیش از شش هزار نفر و یا حتی بهتر است بگوییم بخش ویلکیج با جمعیتی نزدیک به 25 هزار نفر تاکنون از برگزاری نماز عبادی، سیاسی جمعه محروم مانده است.

 

بخش ویلکیج، یکی از بخش های سه گانه شهرستان نمین است که در هشت سال دفاع مقدس 72 نفر از فرزندان خود را تقدیم کشور کرده است و مردمان آن ظرفیت های خود را در برگزاری مراسمات فرهنگی و مناسبت های ملی، مذهبی به معرض نمایش می گذارند و مهمتر از آن، اینکه پایبندی به نظام و انقلاب و ارزش های اسلامی خود را در تشییع و تدفین شهدای گمنام نشان داده و بار دیگر با آرمان های امام و شهدا، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

 

با این همه برگزاری مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه در مرکز این بخش، حداقل خواسته مردم آن از مسئولان شهرستانی و استانی است.

 

http://sh-farhang.ir/sites/default/files/fullimages/IMG_0654_0.jpg