عزت را در قلب های محرومین جستجو کنید +تصاویر

در این گزارش خبری جای دوری نخواهیم رفت و در حاشیه شهرمان خلخال درب هایی به صدا درخواهیم آورد که مددجویانی از جنس خودمان در آنجا حضور داشته و با عزت و شرف به زندگی مشغولند.

شاید زیراندازهای کهنه و سقف سرشان نونوار نباشد ولی دلهایی به زلالی آب دارند.

شاید یادمان رفته است که اسم‌مان انسان است و در اجتماع وظیفه ای داریم و از یاد برده ایم تاکیدی از ائمه اطهار که بر صله ارحام را سفارش می کرد.

شاید کودکی که دستی ندارد و یا مددجویی که توان بلند شدن از بستر و مددجویی که چشمانش سویی برای دیدنتان ندارد  در این شهر کم نیست و کجا رفته است انسانیت و مهر ما، چرا از یاد بردیم دوران گذشته خود را که توجه داشتیم به همنوع را .

ازناو، بهزیستی ، کمیته امداد (امام ره ) چشم انتظار نوعدوستی

کودک گزارش خبری پای راست ندارد و دست راستش نیز بازو از دوران کودکی رشد نکرده و اکنون دریابید یک خانواده با این مشکل که سرپرست نیز ندارد چگونه بر این مشکل فائق خواهد آمد و کودک گزار ش خبری ما به کوچه پا نمی گذارد چون به خاطر نداشتن دست و چهار دست و پا راه رفتن مورد مسخره هم بازی هایش قرار میگرد.

مادرش با احساس مادرانه خود تمام زندگی خود را وقت بزرگ کردن این دو فرزند خود کرده و رنج بیماری معلولش بیشتر از همه چیز او را در تنگنا قرار داده است و حال باید دریافت آیا به جز نهادهای حمایتی کسی فریادرس این خانواده ها است یا نه .

امروز به اتفاق فرماندار خلخال و مدیران کمیته امداد (ره) و بهزیستی شهرستان خلخال مهمان خانه هایی بودیم که شاید کمترین لوازم زندگیشان شاید قیمتی در بازار امروز نداشته باشد ولی ارزش و نجابت وشرف زندگیشان شاید خیلی بالاتر از  زندگی های پردغدغه ما بود.

 به گزارش ازناو ، مادری که با دو فرزند بی سرپرست در زیر یک سقف اجاره ای و آن هم با یک کودک معلول از دست و پا که هر ماه هزینه های سنگین بیماریش این خانواده را در حصاری از رنج جای دارده و یا خانواده هایی که سرپرستانشان به علت بیماری های سنگین در عضلات و اندام های حرکتی قادر به حرکت نیستند چشم انتظار یاری شما خانواده ها هستند.

به گزارش ازناو، در حالی که یک عده مدیران و مسئولین در سراسر کشور  با حقوق های کلان و نجومی در حال رفاه وخوشگذرانی هستند و درگوشه شهرمان تنها مددجویان با 40 تا 50هزار تومان مستمری با آبرو در حال زندگی هستند از نظر شما کدام آبرو حساب می شود.

دریافت کنندگان فیش های حقوق نجومی بدانند که رحم وانصاف از عقاید دینی و اجتماعی در کشور ماست و باید به اندازه زحماتشان حقوق دریافت کنند و نه اینکه یک مدیر شرکت که شاید هفته ای 40 ساعت هم کار نمی کند با دریافت حقوق 200 میلیون تا 400 میلیون  هیچ وقت محرومین را به یاد نخواهد آورد .

 و چه خوبست مقامات دولتی در هرم مدیریت کشور با نظارت بر این چنین مشکلات در کشور در فراهم سازی بستری برای اجرای عدالت تلاش کنند و این چنین سایه طبقات بی عدالتی بر جامعه سایه نیاندازد.

امروز در دیدار با این خانواده ها ما چیزی جز نجابت وعزت ندیدیم و مدیران حقوق های نجومی باید درس بگیرند که تنها عزت و شرف به پول و فیش های میلیونی نیست بلکه عزت و آبروی اجتماعی  در کورسوی همین خانه های حاشیه شهرمان خلخال هم یافت می شود که شب ها سفره های مددجویان عاری از غذاهای رنگین سفره شماست.

و به یاد داشته باشیم به خاطر این رفتارهایمان روزی پرس وجو خواهیم شد شاید دیر و زود داشته باشد ولی مطمئنا سوخت و سوز نخواهد داشت و باید بعضی وقت ها شرمسار شد از خود که از همسایه خود خبر نداشته باشیم.

 

ازناو، بهزیستی ، کمیته امداد (امام ره ) چشم انتظار نوعدوستی
ازناو، بهزیستی ، کمیته امداد (امام ره ) چشم انتظار نوعدوستی
ازناو، بهزیستی ، کمیته امداد (امام ره ) چشم انتظار نوعدوستی
 
ازناو، بهزیستی ، کمیته امداد (امام ره ) چشم انتظار نوعدوستی
ازناو، بهزیستی ، کمیته امداد (امام ره ) چشم انتظار نوعدوستی2

عکس وگزارش : سید مصطفی مرادخانی