شهرستانی که برای استحمام آب ندارند

با افزایش گرمای تابستان، مشکل کم آبی و کاهش فشار آب بار دیگر اهالی مرزنشین شهر اسلام آباد از توابع شهرستان پارس آبادمغان را به ستوه آورده است.

 

این مشکل چند ساله اسلام آباد با وجود قولهای مساعدی که استانداران و فرمانداران قبلی به مردم این شهر داده بودند نه تنها حل نشده، بلکه برعکس در گرمای طاقت فرسای تابستان و ماه مبارک رمضان، مشکل بی آبی تشدید هم شده است.

 

مردم شهر اسلام آباد توقع چندانی هم ندارند. خیلی از اهالی فقط برای وضو، استحمام وشستشوی البسه آب می خواهند و این درد بزرگی است که در کنار رود مرزی ارس باشی اما برای رفع نیازهای شرعی آب نداشته باشی!

 

با اعتراض و گزارش اهالی نسبت به بحران کم آبی، حاجی پور بخشدار اسلام آباد که از نیروهای مستعد و کاری فرمانداری شهرستان می باشد در این باره تشکیل جلسه داده و ضمن پیگیری این موضوع مسئول امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان پارس آباد را برای حل این مشکل فرا خوانده است.

 

این در حالی است که به گفته یک منبع آگاه در شهر اسلام آباد، نادری رئیس امور آب و فاضلاب روستایی در تماس تلفنی چند ساعتی قبل از حضور در اسلام آباد، دستور داده فلکه های مسیر آب شرب اسلام آباد را باز گذاشته و در روز روشن از سر انکار برآمده و قطع آب شرب این شهر را بی اساس خوانده که با اعتراض اهالی روبرو شده است.

 

برای پرکردن یک گالن آب باید ساعت ها انتظار کشید

 

حال سوال اینجاست که مردم شهر اسلام آباد انتظار بیشتری از مسئولین ندارند که برخوردهای خارج از عرف با آنان می شود. حل مشکل آب کوچکترین لطفی است که مسئولین شهرستان و استان که خود را خادمان ملت می نامند در حق این شهر شهید پرور انجام دهند.

 

شهری که در زمان هشت سال دفاع مقدس بیشترین شهید، آزاده و جانباز را فدای اسلام و انقلاب اسلامی ایران می کنند و لوح زرین این خدمات را از مرکز استان وقت ( تبریز- آذربایجان شرقی) دریافت می کنند؛ شهری که در همه عرصه های ملی و مذهبی در صحنه حضور یافته و از انقلاب و آرمانهای رهبری دفاع می کنند؛ شهری که ساکنانش با طی ۲۰ کیلومتر در صفوف نمازجمعه شهرستان پارس آباد حاضر می شوند؛ شهری که هنگام ورود به این شهر تابلو ورودی با تصاویر و اسامی شهدای آن همچون شهیدان جعفری، ابراهیمی، ندرتی، عشقی، محمودیان، فرض الهی، واعظی،صابر ، نورآذر و دیگر شهیدان مزین شده است؛ شهری که مردمانش آنقدر قانع هستند که فقط برای رفع موارد شرعی و رعایت بهداشت فردی آب طلب می کنند.

 

اهالی ولایت مدار ریش سفیدان شهر، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فرهنگیان، کسبه، دانشگاهیان، روحانی شهر، ورزشکاران و ساکنین شهر مرزی اسلام آباد از اکبر صمدی فرماندار ساعی و تلاشگر شهرستان پارس آباد می خواهند به این مساله ورود پیدا کرده و پیگیر آن شوند.