جشن‌های پایان هفته مشگین‌شهر با رقص و پایکوبی همراه شد

به نقل از پایگاه خبری اورامی، شهرستان مشگین‌شهر در گذشته شاهد ناهنجاری‌هایی در برگزاری کنسرت‌های موسیقی بود اما بار دیگر در شب‌های تعطیلات پایان هفته و در یکی از مجموعه‌های گردشگری شهرستان مشگین‌شهر کنسرت موسیقی برگزار شده و پذیرایی حجم زیادی از  مسافران ورودی به این شهرستان بود.

 

این مراسم که تا نیمه‌های شب ادامه داشت با اجرای موسیقی زنده موجب شادی حاضرین شده بود اما در کنار آن اجرای برخی از آهنگ‌های تحریک کننده موجب تحریک حاضرین شده و اقدام به رقص و پایکوبی در این جمع شده بود  به طوری که جمعی از مردان نیز دست به دست هم داده و در میان جمعیت حاضر در محل به رقص و پایکوبی مشغول شده و زنان و دختران نیز در جا حرکات ناشایست از خود نشان می‌دادند و جوانان نیز در حال تماشای این برنامه و این حرکات موزون بودند به طوری که در میان برنامه برای چند لحظه برق قطع شده بود و جوانان از میان جمیعت فریاد می‌زند که بدن رقاص‌ها سرد شد زود برق را وصل کنید.

 

وقتی یکی از جوانان حاضر در محل به این برنامه اعتراض کرده با برخورد تند چند تن از جوانان مواجه شده و کار به درگیری کشیده شد.

 

مردم همه به دنبال برنامه‌های شاد و متنوع هستند تا اوقات بیکاری خود را پر کرده و با حضور در فضاهای باز از طبیعت بکر منطقه استفاده کنند اما برای سرگرم کردن مردم برنامه های متنوع و مختلفی وجود دارد که همسو با معیارهای اسلامی است اما برگزاری چنین برنامه‌هایی نه تنها با معیارهای اسلامی بودن مطابقت ندارد بلکه موجب زیر سوال رفتن فرهنگ این منطقه نیز شده و نهادهای فرهنگی و اجتماعی نیز در مقابل این برنامه سکوت کرده بودند.

 

تحریک مردم به انجام کارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی در مراکز عمومی از جمله کارهای اشتباهی است که متاسفانه در سکوت دستگاه‌های فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر روز به روز در حال افزایش است و ناهنجاری‌های آن در جامعه قابل مشاهده است.

 

قطعاً راه‌های دیگری وجود برای  سر گرم کردن مردم وجود دارد تا از ارتکاب به گناه دور نگه داشته شود اما برخی افراد هستند که برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند تا موجبات شادی و تفریح مردم را فراهم کنند در حالی که اجرای چنین برنامه‌هایی به مرور زمان موجب بی بند و باری در جامعه شده و تبعات آن غیر قابل جبران خواهد بود.

 

برخی از مسئولین شهرستان معتقد هستند که شهرستان مشگین‌شهر در مسیر توسعه قرار گرفته و اکنون شهری توریستی است که مردم با فرهنگ‌های مختلف وارد این شهرستان می‌شوند که نمی‌توان از آن جلوگیری کرد اما می‌توان با پیام‌های مثبت و تاثیرگذار می‌توان تا حدودی این فرهنگ‌ها را مدیریت کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری اورامی، مطمعناً پیام‌های مثبت می‌تواند تاثیر گذار باشد اما وقتی در کنار این پیام‌ها حرکات ناشایست از افراد مشاهده شود این پیام‌ها تاثیری برای مردم نخواهد داشت و به مرور زمان فرهنگ اصیل این منطقه نیز به فراموشی سپرده شده  و فرهنگ کشورهای غربی بر این منطقه حاکم خواهد شد.

 

برخی از مسئولان در همایش‌ها و برنامه های مختلف فرهنگی از تهاجم فرهنگی سخن به میان می‌آورند اما چند روز بعد در گوشه‌ای دیگر این تهاجمات فرهنگی به اوج خود می‌رسد اما هیچ یک از این مدعیان تهاجم فرهنگی قدم پیش نمی‌گذارند و در سکوت به سر می‌برند تا فرهنگ غربی بر این شهرستان حاکم شود.

 

مسئولان فرهنگی شهرستان نباید اجازه دهند چنین برنامه‌هایی با این وضعیت نامناسب در این شهرستان اجرا شود؛ برخورد با چنین برنامه‌هایی خلاف آزادی نیست، انجام این کارها نشانه‌ی میل به آزادی و آزادی‌خواهی نیست بلکه این‌ها همان چیزهایی هستند که دشمنان جامعه اسلامی و جامعه مسلمان و تمدّن اسلامی و دشمنان ایرانی، دنبال می‌کنند تا اثری از اسلام در این کشور نباشد و آنان به اهداف خود که همان نابودی اسلام هست دست یابند که با اجرای چنین برنامه‌هایی ناخواسته دشمن را در رسیدن به اهداف یاری می‌کنند.