خسارت 3.5 میلیاردی زلزله به بخش مسکونی و زیربنایی پارس‌آباد

اکبر صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: زلزله صبح دیروز پارس‌آباد با قدرت 5.2 ریشتر که در عمق 12 کیلومتری زمین و در منطقه ایمیشلی آذربایجان در نقطه مقابل شهرستان مرزی پارس‌آباد رخ داد علاوه بر اینکه اسباب رعب و وحشت مردم شد خسارات و تلفات مالی و جانی را نیز به همراه داشت.

وی افزود: ما به دنبال وقوع این زلزله با فراخوان تمام دستگاه‌ها سعی کردیم به حالت آماده‌باش درآییم و در قالب شورای مدیریت بحران جلسه‌ای را یک ساعت بعد از وقوع زلزله تشکیل دادیم تا اکیپ‌های برآورد و تعیین خسارت عازم مناطق شهری و روستایی شوند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: بیش از 3.5 میلیارد تومان خسارت به دنبال وقوع زلزله در پارس‌آباد به بخش مسکن و تاسیسات زیربنایی و خدمات‌رسانی شهر پارس‌آباد وارد شده است.

صمدی یادآور شد: متاسفانه در این حادثه یک نفر به دلیل سکته از بابت رعب و وحشت جان خود را از دست داد و دو نفر نیز مصدوم شدند که این مصدومان مداوا شده و از بیمارستان ترخیص شدند.

وی به خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی در شهرها و روستاها به ویژه بخش ساختمانی و مسکن در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: خسارت تا 50 درصد در برخی از ساختمان‌ها کاملا مشهود است به طوری که در برآورد اولیه در بخش مسکن 2 میلیارد تومان خسارت به مناطق شهری و روستایی وارد شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: زلزله مهیب دیروز 1.5 میلیارد تومان نیز در بخش تاسیسات زیربنایی و خدمات بهداشتی خسارت وارد کرده است که در مجموع 3.5 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت در بخش مسکونی و زیربنایی را شاهد هستیم.

صمدی با بیان اینکه به خطوط آبرسانی‌ در روستاها، بخش‌ها برخی راه‌های فرعی و روستایی، ابنیه‌ها، پل‌ها خسارت وارد شده است، عنوان کرد: در بخش کشاورزی نیز عمده خسارت مربوط به مرغداری‌ها و گاوداری‌ها بوده که به نظرمی‌رسد این خسارت‌ها باید به نحوی جبران شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: هر چند پس لرزه‌های این حادثه نیز دیروز مردم را دچار رعب و وحشت کرده اما در حال حاضر آرامش در این شهرستان برقرار است.

صمدی اظهار کرد: هر چند نمی‌توان وقوع زلزله را پیش‌بینی کرد اما به نظر می‌رسد آرامش به منطقه بازگشته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم به زندگی عادی خود مشغول هستند.

وی افزود: نیروهای ما همچنان به حال آماده‌باش هستند تا خدمات مطلوبی را ارائه کنند تا نگرانی از بابت وقوع زلزله در بین مردم را شاهد نباشیم.