مددجویان اردبیلی از ۶ میلیارد تومان کمک‌های مردمی بهره‌مند شدند

صفر توحیدی صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه جلب مشارکت‌های مردمی برای کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت:‌ در 4 ماهه نخست امسال مردم خیر و نیکوکار استان اردبیل بیش از 6 میلیارد و 300 تومان به مددجویان کمیته امداد و افراد نیازمند کمک و مساعدت کردند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های خیران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: هموطنان نیکوکار در 4 ماهه نخست سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 600 میلیون تومان میلیارد به خانواده‌های تحت حمایت کمک کرده بودند که این کمک‌ها امسال افزایش یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 63 درصد از مساعدت‌های مردمی به مراکز نیکوکاری اختصاص دارد، تصریح کرد: هدف از ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری مردمی کردن خدمت‌رسانی به افراد بی‌بضاعت است که خیران با در اختیار قرار دادن بیش از 13 میلیارد ریال به این مراکز، مساعدت چشمگیری را برای رفع مشکلات هم محلی‌های خود پرداخت کردند.

توحیدی با اشاره به مردمی‌تر شدن ارائه خدمات و حمایت‌ها به مددجویان در سال‌ 95 نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: نیکوکاران در مدت 4 ماهه سال گذشته بیش از 8 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مراکز نیکوکاری اهدا کرده بودند که این امر بیانگر افزایش سطح  اعتماد عمومی به مراکز نیکوکاری است.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری ضمن شناسایی خانواده‌های نیازمند در هر منطقه و محله، تلاش داریم تا با استفاده از مساعدت‌های خیران این مناطق گام‌های موثرتری را در راستای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر برداریم، افزود: با توجه به اینکه تمامی نیازمندی‌های محله در دسترس مراکز نیکوکاری قرار دارد، خیران با مراجعه به این مراکز می‌توانند بر اساس نیات خیرخواهانه خود به افراد نیازمند کمک کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل بخش مهم فعالیت‌های مراکز نیکوکاری را در پرداخت مساعدت‌های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان نیازمند دانست و گفت: در حال حاضر 26 مرکز نیکوکاری در سطح استان ایجاد شده که تلاش داریم تا پایان امسال در راستای تسریع در رسیدگی به امور فقرا، حذف بروکراسی اداری، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و استفاده از ظرفیت هر منطقه و محله، این تعداد را به 60 مرکز افزایش دهیم.

توحیدی رشد 9 درصدی پرداخت صدقات مردمی در سال‌ 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته را از دیگر موارد افزایش مشارکت‌های مردمی در طرح‌های حمایتی کمیته امداد دانست و اظهار کرد: امسال خیران بیش از 12 میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده‌اند و این در حالی است که صدقات پرداختی مردم در سال گذشته نزدیک به 11 میلیارد ریال می‌رسید.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با قدردانی از مساعدت‌های معنوی، عاطفی، نقدی و غیرنقدی مردم خیر استان اردبیل تصریح کرد: این کمک‌ها در اسرع وقت به دست نیازمندان رسیده و برای رفع مشکلات اساسی آنان هزینه شده است.