سیستم جامع آمار گردشگری در شهرستان سرعین راه‌اندازی می‌شود

جهانگیر شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه گردشگری خارجی در سرعین اظهار داشت: ورود شهرستان سرعین به عنوان سرزمین چشمه‌های بهشتی به مقصد و آمار گردشگری جهان با توجه به ورود خیل عظیم مسافران به این شهر در گرو وجود سیستم جامع و دقیق آماری است.

وی  با بیان اینکه صنعت گردشگری کشور ما از نبود سیستم جامع و دقیق آماری رنج می‌برد، گفت: آمار به عنوان اساس و پایه برنامه‌ریزی در دنیای پیشرفته کنونی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است اما این علم 6 هزار ساله در گردشگری ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

شهبازی با تاکید بر تهیه و تنظیم سیستم جامع آماری در راستای ارتقای جایگاه گردشگری و شکوفایی استعدادهای بی‌نظیر آن افزود: در صورتی که حجم عظیم ورود مسافران و گردشگران به شهر سرعین احصاء و بر اساس سیستم آماری جامع، دقیق و قابل استناد تجزیه، تحلیل و ارائه شود، می‌توان امید این را داشت که سرعین با ورود به آمارهای جهانی تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری جهان شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین بیان کرد: متاسفانه در گردشگری کشورمان، سامانه‌ای پیشرفته که وقایع و رخدادهای گردشگری به ویژه میزان آمار خیل عظیم مسافرن را تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه آن را احصاء کند، عملا وجود ندارد و این موضوع پاشنه آشیل گردشگری ما شده است.

وی با بیان اینکه امروزه تمامی آماری که در حوزه گردشگری اعلام می‌شود تقریبی و تخمینی است و تقریبا هیچ آمار متقن و مستندی در این حوزه وجود ندارد، تصریح کرد: اگر آمار دقیقی وجود داشته باشد راه برای رفع نقاط ضعف و برنامه‌ریزی منسجم و اصولی باز خواهد شد.