واحدهای نانوایی استان اردبیل دوگانه‌سوز می‌شود

بخشعلی لطیفی صبح امروز در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان خلخال اظهار داشت: شورای پدافند غیرعامل در سال 92 در استان اردبیل تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است تا تصمیمات اتخاذ‌شده در این شورا زمینه‌ساز آمادگی هر چه بیشتر در مواقع بحرانی شود.

وی با تاکید بر اجرای هر چه بهتر و دقیق‌تر مصوبات شورای پدافند غیرعامل در سطح استان بیان کرد: در راستای داشتن آمادگی لازم و توان مقابله با بحران‌های مختلف اعم از حوادث غیرمترقبه و یا تهدیدهای احتمالی دشمنان و نیز تقویت نقاط آسیب‌پذیر انتظار می‌رود که این اصول به شکل دقیق رعایت شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل از اجباری شدن رعایت اصول پدافند غیرعامل در احداث ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی در سطح استان خبر داد و افزود: این مقررات و اصول باید در احداث ساختمان‌های تمامی مناطق استان رعایت شود.

لطیفی تصریح کرد: هرگونه تخطی از این امر و رعایت نکردن مقررات پدافند غیرعامل در احداث ساختمان‌های دولتی تخلف محسوب شده و تخلفات در این حوزه با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم این ساختمان‌ها را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده‌سازی کنیم.

وی از دوگانه‌سوز شدن تمامی واحدهای نانوایی دولتی و آزادپز در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت:‌ این امر در راستای اجرای سیاست‌های جدید دولت و بخشنامه‌های شورای پدافند غیرعامل به دلیل آسیب‌پذیر بودن واحدهای نانوایی در مقابل حوادث قطعی گاز محقق می‌شود که در این زمینه تاکنون 10 درصد نانوایی‌های استان دوگانه‌سوز شده‌اند.