سیستم‌های توزیع برق کشور در مقابل پدیده‌های طبیعی مقاوم شوند

مجتبی خدرزاده ظهر یکشنبه  در مراسم افتتاحیه نشست هم‌اندیشی بهبود بهره‌وری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور تصریح کرد: به منظور بهبود بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق توجه به چند مؤلفه ضروری است.

وی افزود: از جمله افزایش قابلیت تحمل سیستم‌های توزیع در برابر بلایای طبیعی، دیسپاچینگ در فضای جدید شبکه‌های توزیع و کارت GIS در بهبود بهره‌برداری از شبکه‌های توزیع می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت توانیر با بیان اینکه لازم است بین حادثه برق و پدیده‌های طبیعی در گام نخست ارتباط ایجاد کرد، ادامه داد: در برخی کشورها از جمله فرانسه مطالعات جامعی در این خصوص صورت گرفته است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه مدیرکل دفتر نظارت و توزیع شرکت توانیر نیز به برگزاری ممیزی صنعت در اواخر مهر ماه اشاره کرد و افزود: برنامه ممیزی به تمامی شرکت‌های توزیع  سراسر کشور ارسال شده است.

مقیمی ادامه داد: علاوه بر این طرح نظارت توسط بهره‌برداران بعد از ممیزی انجام می‌شود و در حال هماهنگی امورات آن هستیم تا معاونت‌های بهره‌برداری نسبت به اجرا اقدام کنند.

وی به ضرورت اجرای دستورالعمل ثابت بهره‌برداری تأکید و اضافه کرد: در این نشست هم‌اندیشی انتظار می‌رود مهم‌ترین ضرورت‌های ارتقا بهره‌وری توسط شرکت‌های توزیع موردبررسی قرار گیرد.