سوگواره خیزران خونین در شهرستان پارس‌آباد برگزار می‌شود

اکبر صمدی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهترین مکان برای بروز خلاقیت و تقویت هوش کودکان و نوجوانان  است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: با بروز و سرعت شتابنده فضاهای مجازی کتاب در معرض فراموشی واقع شده و لازم است دوباره به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای شود که در این زمینه کانون پرورش فکری نقس بسزایی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهمیت فراوانی دارد، افزود: امید است با ادامه این روند فعالیت‌های فرهنگی افزیش یافته و در راستای توسعه همه‌جانبه جامعه گام مؤثری برداشته شود.

صمدی با اشاره به وجود ظرفیتهای گسترده در میان کودکان و نوجوانان این شهرستان بر همکاری و تعامل مناسب با هدف استفاده هرچه بیشتر خانواده‌ها از برنامه‌های کانون تاکید کرد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد رتبه‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان و جوانان شهرستان در کنکور سراسری را  شایسته تقدیر دانست و  بیان کرد: لازم است با برنامه‌ریزی‌های مناسب از ظرفیت جوانان این شهرستان به نحو احسن در توسعه شهرستان استفاده مطلوب شود و از نیروی فکری آنان برای حل مسائل و مشکلات منطقه بهره برد.

وی با بیان اینکه امسال و از محل اعتبار استانی و تملک دارایی مبلغ 270 میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته است، اظهار کرد: توزیع اعتبارات بر اساس اولویت با لحاظ کردن مصوبات هیئت وزیران و تخصیص آن برای تکمیل طرحهای نیمه تمام و ساماندهی مطالبات سال گذشته انجام می‌شود.

صمدی با اشاره به استعدادهای بالای شهرستان در زمینه عمرانی، اقتصادی و خدماتی و تولیدی بیان کرد:10 درصد اعتبارات جاری استانی است و 90 درصد آن از طریق اعتبارات ملی مصوب شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری ماه صفر و محرم گفت: دومین سوگواره خیزران خونین در رده کودکان و نوجوانان با موضوع محرم و آیین‌های عزاداری به میزبانی شهرستان پارس‌آباد برگزار می‌شود.