نبود استاندارد مانع صادرات گوشت مرغ اردبیل

صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص تصریح کرد: در حال حاضر صادرات گوشت مرغ اردبیل به استان‌های همجوار انجام می‌شود و این در وضعیتی است که کیفیت مرغ تولیدی در این استان به مراتب بیشتر از بسیاری از استان‌ها است.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌ها و استانداردهایی که برای کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در بازارهای جهانی وجود دارد، عملاً صادرات گوشت مرغ اردبیل امکان‌پذیر نیست و برخی تجربه‌ها موفق نبوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید به اینکه برخی گمانه‌ها در خصوص صادرات مرغ و در ادامه افزایش قیمت آن در بازار داخلی اردبیل مورد قبول نیست چرا که در واقع صادراتی انجام نمی‌شود و صادرات فقط به استان‌های همجوار است.

صالحی با تأکید به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در تولید گوشت سفید است و به لحاظ کیفیت و سطح تولید می‌تواند وارد بازارهای جهانی شود، اضافه کرد: در دهه فجر امسال بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اذعان به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی این پروژه عمرانی ادامه داد: در این کشتارگاه پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات مستقر شده و می‌تواند متناسب با استانداردهای روز جهانی نسبت به کشتار و بسته‌بندی طیور اقدام کند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید به سطح کمی فعالیت این کشتارگاه متذکر شد: در پی راه‌اندازی آن برای صادرات گوشت مرغ به روسیه و بازار سایر کشورها هدف‌گذاری می‌شود.

صالحی تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان پا و پنجه مرغ محسوب می‌شود و به دلیل فعالیت کارگاه مجهزی در شهرستان نمین در نیمه اول سال جاری هزار و ۴۰۰ تن پا و پنجه به ویتنام صادر شد.

وی با اشاره به کیفیت و بازارپسندی پای مرغ تولیدی در اردبیل افزود: صادرات پا و پنجه مرغ استان در چند سال اخیر روند صعودی داشته است.