۴ مسابقه ورزشی آسیایی به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود

مجید خدابخش عصر دوشنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و گردشگری وزرشی می‌تواند از راهکارهای توسعه استان باشد.

وی با اذعان به اینکه به صورت میانگین در دنیا  هر گردشگر در سفر خود هزار دلار هزینه می‌کند، متذکر شد: با گردشگرانی که با چادر به اردبیل سفر می‌کنند نمی‌توان به توسعه دست یافت و لازم است از شیوه‌های دیگر استفاده کرد.

خدابخش با اشاره به میزبانی رقابت آسیایی والیبال اضافه کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال برای استانداردسازی سالن رضازاده اختصاص یافته و پس از آن سالن شهید آسمانی نیز برای برگزاری بخشی از مسابقات بهسازی می‌شود.

رئیس شورای عالی ورزش استان با تأکید به اینکه در این مسابقات استان اردبیل به مدت ۱۱ روز در سطح قاره آسیا معرفی می‌شود، ادامه داد: حتی مشکلات پرواز مستقیم به اردبیل رفع شده است و قرار است ورزشکاران ۱۶ کشور در این مسابقات به اردبیل سفر کنند.

وی با بیان اینکه پس از والیبال به دلیل استانداردسازی سالن‌ها می‌توان مسابقات بسکتبال و فوتسال را نیز برگزار کرد، ادامه داد: علاوه بر این با بهره‌برداری از تنها سالن شش خطی دومیدانی زمینه برگزاری مسابقات بین‌المللی دومیدانی نیز در استان فراهم می‌شود.

خدابخش همچنین برگزاری یادواره ۱۸۴ شهید جامعه ورزشی با محوریت شهید اعلمی را اقدام قابل توجهی برای بیان رشادت‌های قهرمانان و ورزشکاران دانست و تأکید کرد: لازم است در این برنامه صداوسیما امکانات لازم پخش مستقیم را فراهم سازد.

استاندار اردبیل با تأکید به اینکه امروز تمامی آحاد مردم مدیون خون شهدا هستند، تصریح کرد: لازم است با برگزاری یادواره‌ها غفلت زدایی و به یادآوری ایثارگری شهدا مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای عالی ورزش استان همچنین به آمادگی استان برای برگزاری یادواره سه هزار و ۴۰۰ شهید اشاره و تأکید کرد: تمامی امکانات استان برای برگزاری یادواره در سال جاری یا سال آینده به کار گرفته می‌شود.