ارقام جدید بذرهای مقاوم به بیماری و کم‌آبی در اردبیل معرفی می‌شود‌

حسین کربلائی خیاوی امشب در دیدار با امام جمعه پارس‌آباد اظهار داشت: با مطالعات انجام شده مشخص شده ‌که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان اردبیل یکی از فعال‌ترین مراکز کشور است و در زمنیه‌های مختلفی فعالیت انجام می‌دهد.

وی افزود: این مرکز در زمینه انجام طرح‌های تحقیقاتی، معرفی ارقام جدید بذرهای کشاورزی متحمل به بیماری و کم‌آبی جزو  مراکز مهم و فعال کشور به حساب می‌آید و می‌تواند با فعالیتهای مداوم در این بخشها به موفقیتهای بسیار بزرگی دست یابد که حائز اهمیت بسیار است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در مدت دو سال گذشته مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی به دستاوردهای قابل توجهی در امور مختلف دست یافته است و محققان مرکز در معرفی ارقام مختلف مشارکتهای همه‌جانبه‌ای داشتند که این ارقام از نظر کیفیت و عملکرد در منطقه برتر هستند.

کربلائی خیاوی تصریح کرد: دشت مغان در تولید ناخالصی استان اردبیل اهمیت ویژه‌ای دارد و به علاوه استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در زمینه محصولات کشاورزی٬ امور دام و منابع طبیعی دارد که متاسفانه هم‌اکنون با مشکلات و چالشهایی روبرو است و نیاز است در این زمینه بتوانیم راهکارهای اساسی برای حل مشکلات بیابیم.

سید سعید رشادی٬ امام جمعه پارس آباد نیز در این دیدار اظهار کرد: بایستی کشاورزان اهتمام ویژه‌ای در استفاده از سموم شیمیایی داشته باشند و لازم به ذکر است که همیشه تولیدکنندگان، محققان و فعالان بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال و پیشرفت کشور داشته‌اند.