نمک‌پاشی در گردنه‌های برفگیر اردبیل آغاز شده است

علی رحمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: نمک‌پاشی و برف‌روبی در جاده‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور استان با قوت و سرعت ادامه دارد و راهداران با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌کنند تا مسیری ایمن برای تردد مردم فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر مشغول گشت‌زنی در مسیرها و محورهای مواصلاتی استان هستیم به طوری که به جز محور بیله‌سوار و پارس‌آباد در سایر محورهای استان بارش برف را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: به دلیل مه‌آلود بودن، سرمای شدید و همچنین یخبندانی که اتفاق افتاده مأموران راهداری به سرعت برف‌روبی و نمک‌پاشی را آغاز کردند به طوری که از شب گذشته تاکنون به ویژه در مسیر اسالم، ‌گردنه حیران و صائین این کار با قوت ادامه دارد.

رحمتی افزود: ‌این سومین مرحله از برف‌روبی در یک ماه اخیر است که به دنبال بارش برف در سه مقطع به همت راهداران انجام شده و با تلاش 74 اکیپ راهداری سعی بر خدمت‌رسانی مناسب برای هموطنان است.

وی از استقرار اکیپ‌های راهداری در 12 راهدارخانه استان خبر داد و بیان کرد: 9 راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه به شکل سیار فعالیت می‌کند و با ذخیره مناسب نمک و به کارگیری ماشین‌آلات مناسب عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در هر سه گردنه سخت و صعب‌العبور استان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات در یک ماه گذشته سعی کردیم تا با تعمیر و تجهیز آنها شرایط را برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر آماده کنیم که با سرعت و دقت بیشتر تلاشمان بر این است تا بتوانیم عملیات راهداری را برای تردد ایمن و راحت انجام دهیم.