استاندارد ملی آب‌های گرم معدنی در اردبیل تدوین شد

هاشم علایی بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه متذکر شد: تدوین استاندارد آب‌های گرم معدنی سراسر کشور به استان اردبیل واگذار شده بود که به تازگی به اتمام رسیده و کتاب جامع آن به چاپ رسیده است.

وی تأکید کرد: این مجموعه می‌تواند مورد استفاده تمامی مجتمع‌های آب‌درمانی سراسر کشور قرار گیرد و به عنوان شاخصه‌های استاندارد جهت توسعه این مجتمع‌ها به کار گرفته شود.

مدیرکل استاندارد استان در خصوص وضعیت آب‌های درمانی اردبیل بر اساس استانداردهای تدوین شده، تأکید کرد: با توجه به استانداردها لازم است برخی مجتمع به بهبود امکانات خود اقدام کنند.

علایی همچنین برنامه سال جاری این اداره کل را تدوین ۳۰ استاندارد عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست سال ۲۴ استاندارد در استان تدوین شده که عملکرد مطلوبی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد برای انواع خدمات و کالاها استاندارد پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: حتی در خدمات دستگاه‌های اجرایی نیز استانداردهای تدوین شده وجود دارد که در سامانه سازمان قابل مشاهده است.

مدیرکل استاندارد استان تأکید کرد: ادارات می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به دریافت استاندارد لازم در حوزه فعالیت خود اقدام کنند.

علایی از جمله اقدامات این اداره کل را پوشش واحدهای تولیدی که مشمول استاندارد اجباری هستند عنوان کرد و افزود: در وضعیت فعلی ۳۰۸ واحد تولیدی با ۴۵۸ فرآورده تحت پوشش استاندارد است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تخلف فروش سوخت در اردبیل اضافه کرد: کنتزل نازل‌های سوخت مشمول استاندار اجباری است و به صورت مداوم بازرسان نظارت و بازرسی دارند.

به گفته مدیرکل استاندارد استان در نیمه نخست سال تخلفی گزارش نشده اما سامانه ۱۵۱۷ آماده دریافت نظرات و شکایات مردمی است.

وی در خصوص تخلف مخلوط کردن آب و شیر و فروش آن توسط یکی از کارخانه‌های استان نیز تأکید کرد: تاکنون چنین پرونده‌ای به ما گزارش نشده است.

علایی با اشاره به نمونه‌برداری‌های مداوم از واحدهای تولیدی تأکید کرد: در صورت مشاهده تخلف با واحد تولیدی متخلف برخورد می‌شود.