۴ هزار خانوار اردبیلی به دلیل بارش برف برق ندارند

جواد زنجانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: برق ۴۰ محله در پی بارش سنگین برق قطع شده و این رقم با توجه به جمعیت ساکن در آن که بالغ بر چهار هزار خانوار است، توجه ادارات را می طلبد.

زنجانی با اذعان به اینکه نیروهای برق در تلاش هستند تا قطعی را رفع کنند، ادامه داد: لازم است امکانات لازم در اختیار شرکت برق قرار گیرد تا بتواند نسبت به ترمیم شبکه برق رسانی اقدام کند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه قطعی پنج درصدی برق با توجه به حجم قابل توجه برق معابر صحیح نیست، تصریح کرد: دلیل عمده قطعی برق شکستن شاخه های درختان و اتصال سیم های برق عنوان می شود.

وی متذکر شد: این در حالی است که ادارات حتی محوطه مقابل خود را پاک سازی و شاخه تکانی نمی کنند.

وی به حضور دو هزار نفر نیروی سپاهی در شاخه تکانی درختان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این نیروهای شهرداری نیز حضور فعال و به موقع داشته و نسبت به شاخه تکانی اقدام می کنند.

زنجانی با تاکید به اینکه تحمل قطعی برق برای یک ساعت امکان پذیر است اما در مقابل قطعی برق به مدت بیش از شش ساعت تحمل ناپذیر است، خواستار برقراری شبکه برق رسانی و اصلاح و ترمیم آن شد.

وی همچنین از وضعیت فعالیت تاکسی های شهری ابراز گله مندی کرد و افزود: با وجود اینکه چهار هزار دستگاه تاکسی در اردبیل فعال است اما در صبح امروز تعداد انگشت شمار در خیابان ها حضور داشتند.

فرماندار اردبیل در عین حال وضعیت فعالیت نانوایی ها را مطلوب خواند و گفت: مشکلی در تامین نان به وجود نیامده است.