تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

مجید خدابخش در جلسه بررسی پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل در گزارشی مشکل اساسی پروژه را تامین مالی آن دانست و گفت: برای حل این مشکل در دیداری که حدود یک ماه پیش با رئیس جمهور داشتم به شکل کتبی "استفاده از اوراق اسناد خزانه" را پیشنهاد کردم که مورد استقبال رئیس دولت قرار گرفت.

استاندار اردبیل افزود: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم نیز در ملاقاتی که با وی داشتم اعلام آمادگی کرد با اوراق اسناد خزانه و بخشی ریدر از طریق ماده 56 به موضوع تکمیل راه آهن اردبیل ورود کنند.

 صدیف بدری نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکل عدم وجود راه‌های مناسب اردبیل با مرکز کشور، تکمیل راه‌آهن را حق مردم منطقه دانست و تصریح کرد: پیشنهاد استفاده از اوراق اسناد خزانه و واگذاری پروژه به قرارگاه، عملی‌تر از فاینانس است.

 وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه استفاده از فاینانس برای حل مشکل راه‌آهن میانه - اردبیل سخت و پیچیده است گفت: استاندار اردبیل موضوع استفاده از اوراق اسناد خزانه را بعد از دیدارش با رئیس جمهور کتبا به من ارائه داد که موافقتم را اعلام کردم اما باز این راه‌حل نیز دشواری‌هایی دارد چرا که هر پیمانکاری بخواهد وارد کار شود بخشی از هزینه را نقداً طلب می‌کند.

 آخوندی افزود: همان گونه که پیش از این نیز به استاندار اردبیل گفته‌ام اگر قرارگاه حاضر است با این شیوه پروژه را تکمیل کند ما موافقیم.

با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار اردبیل، صدیف بدری و محمد فیضی، از نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، بشیر خالقی، نماینده حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تکمیل راه‌آهن میانه - اردبیل بررسی و بحث تفصیلی در مورد تکمیل راه‌آهن میانه - اردبیل به جلسه دیگر موکول شد.