سهم آبزی‌پروری در تمامی سدهای استان اردبیل تعیین می‌شود

میرآرمان واعظی عصر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های حوزه آبزی‌پروری اردبیل در بخش اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به تعهد اداره کل شیلات استان مبنی بر تولید 570 تن ماهی در قفس در سال 95 با اختصاص  سد سبلان به شرب مردم منطقه این سد از گردونه تولید 500 تن خارج شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود با اختصاص سد گیوی برای پرورش ماهی این امر محقق شود، تصریح کرد: در سه منبع آبی استان طرح پن و در سه منبع آبی دیگر طرح پرورش ماهی در قفس در سال 95 اجرا شده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: باید در راستای تحقق شعار سال تمامی واحدها و معاونتها وظایف محوله اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن انجام داده و پیگیری‌ها و مکاتبات لازم در مورد سد کوثر و سد سبلان را برای پرورش ماهی انجام دهند.

واعظی از ایجاد بازارچه فروش ماهی در سطح شهر اردبیل و شهرهای دیگر استان خبر داد و افزود: این اقدام با همکاری و مشارکت شهرداریهای استان محقق می‌شود که با این امر و ایجاد بازار عرضه ماهی زمینه برای توسعه تولیدات در این عرصه فراهم می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی بازارچه فروش ماهی در سطح استان در کنار توسعه اشتغال در این حوزه و نیز افزایش تولیدات آبزی، زمینه‌ساز افزایش سرانه مصرف ماهی و آبزیان در بین مردم استان نیز می‌شود که با توجه به اهمیت و ضرورت این امر با جدیت پیگیر راه‌اندازی و احداث این بازارچه در شهرهای استان هستیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تمامی سدهایی که در سطح استان در حال ساخت هستند نسبت به تعیین سهم آبزی‌پروری اقدام می‌شود، گفت: در این زمینه نیز برنامه‌ریزیهای لازم انجام می‌شود.