ایران را بهشت دیدم، نه آن چیزی که رسانه های غربی القا کرده بودند

  آقای "دراک" و خانم "الا" دو توریست لهستانی که بعد از حضور در استان آذربایجان شرقی، به اردبیل سفر کرده بودند با حضور در دفتر سبلانه به سوالات خبرنگاران ما پاسخ دادند.

 دراک، اردبیل را به لحاظ آب و هوایی خاص ترین شهر ایران عنوان کرد و گفت: تنوع آب و هوایی در این استان هم در زمستان و هم در تابستان بسیار جذاب است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و تاریخی اردبیل از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز آبگرم های معدنی فوق العاده است گفت: اردبیل اگر برای لهستان بود، قلب صنعت توریسم می شد.

دراک که قبل از حضور در ایران، تمام نقاط دیدنی اردبیل را شناسایی کرده بود، بر لزوم جدی گرفتن صنعت توریسم در این استان تاکید کرد.

این توریست با بیان اینکه اگر فرصتی پیش بیاید دوباره به ایران سفر خواهد کرد گفت: ایران کشور بزرگی است و زیبایی های فراوانی دارد و امکان ندارد در یک سفر بتوان همه زیبایی های اینجا را دید.

دراک اظهار کرد: از مناطق دیدنی شهر اردبیل تصاویر و فیلم هایی گرفته ام که بعد از حضور در لهستان، در یوتیوب بارگذاری می کنم تا همه این زیبایی ها را ببینند.

این توریست از وضعیت نامناسب بالیقلوچای نیز اظهار تعجب کرد.

دراک در خصوص دید عمومی مردم و سیاست مداران لهستانی درباره ایران نیز گفت:من وقتی به دوستانم گفتم به ایران می روم تعجب کردند و می گفتند آنجا یک کشور تروریستی است و رفتن به آنجا خطرناک است؛ اما من با توجه به مطالعه ای که در مورد تمدن ایران داشتم به ایران آمدم و اینجا دیدم که ایرانی ها مهربانترین مردمان هستند.

این توریست ایران را بهشتی توصیف کرد که در رسانه های غربی، ناجوانمردانه جایی ناامن و تروریستی القا میشود.