محور
اردبیل
ـ سرچم ایمن‌سازی می‌شود

علی رحمتی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت راه‌های استان اردبیل اظهار داشت: جاده اردبیل ـ سرچم یکی از محورهای مواصلاتی مهم استان اردبیل بوده و تردد وسایل نقلیه‌ای که قصد سفر به پایتخت کشور از استان اردبیل را دارند، از این محور بیشتر است که این جاده دارای برخی نارسایی‌هایی از نظر ایمنی می‌باشد.

وی گفت: مشکلات جاده اردبیل ـ سرچم طی نامه‌ای و با امضای استاندار اردبیل به وزیر راه و شهرسازی ارسال شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، بتوانیم عملیات ایمن‌سازی هرچه بیشتر این جاده پرتردد را اجرایی کنیم که در حال حاضر یک پاسگاه پلیس راه نیز توسط اداره کل راهداری استان اردبیل در این مسیر، در حال احداث می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل افزود: استان اردبیل دارای 6 هزار و 371 کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی است که عملیات ایمن‌سازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل در دستور کار قرار دارد و طبق آمار جاده سه راهی مشگین‌شهر – سربند و سه‌راهی صحرا – مشگین‌شهر از پرتلفات‌ترین جاده‌های استان اردبیل می‌باشند.

رحمتی تصریح کرد: تعداد متوفی به تفکیک محور بر اساس آمار پلیس راه استان اردبیل در سال گذشته، محور اردبیل – سه‌راهی فاراب و محور اردبیل – آستارا نسبت به سایرمحورها آمار فوتی بیشتری در تصادفات جاده‌ای دارند که سه‌راهی فاراب – سرچم از نظر آمار فوتی در رده هفتم محورهای مواصلاتی استان اردبیل قرار دارد.

وی بیان کرد: محور سه‌راهی فاراب – سرچم از زمان بهره‌برداری این جاده تا مهرماه سال 95، در شاخص‌های آماری تصادفات، 25 مورد تصادف فوتی، 28 مورد تصادف جرحی، 39 نفر فوتی و 37 نفر مجروح داشته است که حدود یک پنجم متوفیان تنها در اثر تصادف تریلی با سواری به دلیل عدم توانایی راننده تریلی به وقوع پیوسته است.