امنیت حرمین شریفین در سایه رشادتهای رزمندگان اسلام رقم خورد

سردار امین شریعتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از اعضای ستاد اربعین حسینی استان اردبیل که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امنیت حرمین شریفین در سایه رشادتها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام رقم خورده وبزرگترین رسالت ما در حال حاضر دفاع از حرمین اهل بیت(ع) است که باید با جان و دل از حرمین ائمه اطهار دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم اربعین حسینی در اجتماع بیش از 20 میلیون زائر حسینی در کربلای معلی با امنیت کامل برگزار شد، افزود: این امر دستاوری بزرگ برای ما بود که همگان را متحیر ساخت و خوشبختانه مراسم اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار شد.

رئیس ستاد اربعین شمال‌غرب کشور گفت: امسال با وجود این‌که دشمنان و گروه‌های تکفیری توطئه‌های بسیار زیادی را برای ایجاد حملات تروریستی در کربلای معلی و سامرا داشتند، گفت: با اهتمام و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان و گروه‌های تکفیری خنثی شد و توانستیم بسیاری از این گروه‌های تکفیری را دستگیر و اقدامات عملیاتی انجام دهیم.

سردار شریعتی تصریح کرد: با وجود برنامه‌ریزی دشمنان و گروه‌های تکفیری برای بمب‌گذاری در سامرا توانستیم نقشه‌های این گروه‌ها را خنثی کنیم و با حضور دلاورمردان و رزمندگان اسلام از جمله رزمندگان اسلام استان اردبیل توانستیم امنیت حرمین شریفین و سامرا را برقرار سازیم.

وی بیان کرد:‌ امسال ستاد اربعین حسینی استان اردبیل علاوه بر اینکه گام بزرگی در خدمات‌رسانی به زائران حسینی داشتند، توانستند از حرمین شریفین دفاع کنند که این آمار در تاریخ بی‌نظیر بود.

رئیس ستاد اربعین شمال‌غرب کشور افزود: یکی از نکات قابل توجه اربعین حسینی امسال در سامرا مشارکت مردم اهل سنت سامرا در برقراری امنیت و خدمات‌رسانی به زائران بود، به طوری که مردم اهل سنت سامرا امکانات و تجهیزات را در اختیار رزمندگان و جنگندگان اسلام قرار دادند تا امنیت حرمین عسکریین در سامرا رقم بخورد و نیز مردم سامرا با راه‌اندازی موکب در مسیر زائران حسینی گام بزرگی در خدمات‌رسانی به زائران اربعینی حسینی انجام دادند.

وی گفت: فلسفه و مکتب عاشورا هم‌اکنون در تمام نقاط دنیا ترویج یافته و مهم‌ترین رسالت ما در حال حاضر ترویج فرهنگ عاشورا و تاسوعای حسینی در نقاط مختلف دنیا است که در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.