بیشترین تصادفات فوتی در اردبیل بین افراد ۲۱ تا ۳۵ سال است

سرهنگ سید حجت فتاحی امشب در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری دارد چرا که افرادی که در سنین پایین و به ویژه قشر جوان نقش مهمی در تولید و بهره‌وری دارند متاسفانه در سوانح جاده‌ای جان باخته و گاهی دچار حادثه می‌شوند که این امر بسیار تاسف‌بار است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات فوتی در اردبیل مربوط به سن 21 تا 35 سال است، افزود: میانگین سنی این افراد مربوط به حوزه جوانان بوده که این قشر نقش مهمی می‌توانند در پیشرفت و توسعه منطقه در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

رئیس پلیس استان اردبیل با اشاره به فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با کاهش تصادفات جاده‌ای افزود: نیاز است در این زمینه اقدامات راهبردی انجام دهیم تا بتوانیم علاوه بر کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گام بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری برداریم.

فتاحی تصریح کرد: امروزه نقش پلیس راه در تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در کاهش تلفات جاده‌ای کمتر مورد توجه است که نیاز است مسئولان به این امر توجه ویژه‌ای داشته و همکاری لازم را با پلیس راه استان برای کاهش این تصادفات داشته باشند.

وی از برنامه‌ریزی منسجم پلیس راه استان با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مربوطه برای کاهش تصادفات فوتی و جاده‌ای در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: انتظار می رود تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند چرا که حفظ سلامت نیروهای کارآمد که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به برگزاری همایش روز جان باختگان سوانح رانندگی، گفت: نیاز است این همایش در محل آرامستانی که افراد سانحه دیده خاکسپاری شده‌اند برگزار شود که این امر می‌تواند تاثیرگذاری به سزایی در آگاه‌سازی و هوشیاری اقشار مختلف مردم داشته باشد.