مدارس سیار برای آموزش کودکان سرطانی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

جواد قرآن‌نویس پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت:‌ برای برطرف کردن دغدغه‌های علمی و آموزشی کودکان سرطانی مدارس سیار در مناطق مختلف استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم با استفاده از این مدارس نیازهای قشر مظلوم کودکان سرطانی را برطرف کنیم چرا که این کودکان نیز همانند سایر دانش‌آموزان حق تحصیل در بهترین مدارس و فضاهای آموزشی را دارند.

وی با اشاره به اینکه مدارس سیار فرصتی مهم برای ارائه آموزش‌های علمی و پرورشی به کودکان سرطانی است افزود: در این زمینه با فرهنگیان استان جلساتی برپا شده تا این فرهنگیان خیر بدون هیچ مطالبه‌ای برای تعلیم و تربیت کودکان سرطانی در مدارس سیار مشغول شوند.

قرآن‌نویس با بیان اینکه در حال حاضر خدمات‌رسانی به کودکان سرطانی در استان اردبیل به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند انجام می‌شود، تصریح کرد: با تشکیل مجمع خیران حمایت از کودکان سرطانی گام بزرگی در برطرف کردن مشکلات این کودکان و خانواده‌های آنها برداشته شده که امیدواریم خیران همانند گذشته که مشارکت جدی داشتند مشارکت‌ها و کمک‌های خود را دوچندان کنند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اردبیل از چاپ بسته‌های فرهنگی با محوریت کودکان سرطانی در اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش این بسته‌ها در بین دانش‌آموزان اردبیل پخش می‌شود تا هر کس به نوبه خود از دغدغه‌ها، مطالبات و فعالیتهای انجام شده در حوزه کودکان سرطانی آگاه شود.

وی بیان کرد: تاکنون 352 مدرسه با یک هزار و 398 کلاس درس توسط خیران در سطح استان اردبیل احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است که امسال نیز مشارکت خیران برای توسعه فضاهای آموزشی و علمی در اردبیل بسیار خوب و مطلوب بوده و خیران اردبیلی همچون سال‌های گذشته در حال حاضر نیز در ساخت فضاهای آموزشی پیشگام هستند.