کشاورزان خسارت‌دیده پارس‌آباد از ۵۵ درصد تخفیفات آب بها برخوردار شدند

اکبر صمدی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع مجاری و تاسیسات آبی مغان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته کشاورزان خسارت‌دیده از تگرگ امسال در شهرستان پارس‌آباد از 55 درصد تخفیفات آب بها برخوردار شدند  وامیدواریم بتوانیم از این طریق بخشی از خسارات آنان را جبران نماییم.

وی افزود: با توجه به این‌که شهرستان پارس‌آباد به عنوان مهمترین قطب کشاورزی استان اردبیل به شمار می‌رود، بنابراین توجه به  زیرساختهای منابع آبی در اجرای طرحهای پایاب سدخداآفرین ، پمپاژهای فتحعلی و خلیلو باید در دستور کار قرار داده شود تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را به مرحله اجرا برسانیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: جلوگیری از هدر رفتن آب، زیرساخت‌های منابع آبی و کشاورزی، رعایت الگوی کشت و تامین و توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و بالا بردن راندمان تولیدات کشاورزی و باغی از جمله مهمترین مسائلی است که بررسی می‌شود.

صمدی بیان کرد: آگاه‌سازی مردم بهترین ابزار برای استفاده بهینه از منابع آبی و رعایت الگوی کشت محصولات زراعی است، چرا که منابع آبی مهمترین عامل توسعه پایدار محسوب می‌شود و نیاز است که بر اساس برش شهرستانی اقتصاد مقاومتی، ارزیابی راهبردی و مدیریتی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شوند تا بتوانیم از این طریق خسارت‌های ناشی از سرمازدگی کشاورزان را پرداخت کنیم و مشکلات و دغدغه آنان را برطرف سازیم تا رغبت کشاورزان از تولید محصولات تولیدی کاهش پیدا نکند.