کشف قبوض ۸۰ ساله مدارس دولتی شهریه بگیر در اردبیل

احمد ناصری تصریح کرد: مدرسه صفوی یکی از مدارس موفق با قدمت بیش از ۸۰ سال استان است که به عنوان مدرسه ماندگار انتخاب شده است.

وی افزود: این قبوض نشان می‌دهد که در گذشته برخی مدارس موفق که از امکانات آموزشی و تعلم و تربیت قابل‌توجهی برخوردار بودند، هر چند دولتی بوده اما از دانش‌آموز شهریه دریافت می‌کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان متذکر شد: تمامی شهریه دریافتی صرف امورات مدرسه می‌شد بطوریکه مدرسه صفوی برخوردار از بهترین امکانات آموزشی و دبیران و مربیان مجرب بود.

ناصری این اقدام برنامه ریزان مدرسه را جلب مشارکت والدین در مدیریت امور مدرسه دانست و افزود: در واقع شهریه دریافتی به نفع خود دانش‌آموز هزینه می‌شد و هر دو طرف مدرسه و والدین نیز به این اقدام رغبت داشتند.

وی با تأکید به اینکه در سیاست‌های کلان آموزش‌وپرورش موضوع جلب مشارکت‌های مردمی باردیگر قویاً پیگیری می‌شود، اضافه کرد: مدتی این طرح در خود استان اجرا شد اما با انتقادهایی همراه بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان متذکر شد: مدیران از والدین درخواست می‌کردند که برای تجهیز مدرسه هزینه‌هایی را به اختیار به مدرسه اختصاص دهند که البته برخی منتقدان عنوان کردند این هزینه‌ها به اجبار دریافت می‌شود.

ناصری تأکید کرد: هر چند ممکن است مدیری اهمیت موضوع را به درستی طرح نکرده یا برخورد مناسبی نداشته باشد اما در مجموع هیچ اجباری در پرداخت کمک‌هزینه به مدرسه وجود ندارد.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا والدین در مدیریت امور مدرسه پای کار بیایند و نتیجه هزینه‌ای که برای مدرسه اختصاص داده‌اند را در کیفیت دروس دانش‌آموز مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همچنین در خصوص آخرین اقدامات تبدیل مدرسه صفوی به موزه آموزش‌وپرورش اضافه کرد: با تصویب این طرح در شورای آموزش‌وپرورش استان عملیات اجرایی طرح عملاً آغاز می‌شود.