نبود
امکانات دلیل اصلی مهاجرت مردم خلخال

بشیر خالقی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر بحث تامین آب برای مصارف کشاورزی است که با وجود ظرفیت‌های موجود در این شهرستان از نعمت خدادادی آب به طور مناسب استفاده نشده است.

وی افزود: احداث سد گیوی چندین سال است که تکمیل نشده و به بهر‌ه‌برداری نرسیده ‌که این وضع نارضایتی مردم را به دنبال دارد و در چند سال گذشته وعده‌ها برای تکمیل و بهر‌ه‌برداری این سد تحقق نیافته و مردم شهرستان کوثر به شدت از تکمیل نشدن این سد گلایه‌مند هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد گیوی و سد بفراجرد برای مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر از اهمیت ویژ‌ه‌ا‌ی برخوردار است، چرا که کشاورزان این منطقه می‌توانند با استفاده از این منابع در زمین‌های کشاورزی فعالیت کرده و برای خود درآمد کسب کنند که متاسفانه به اتمام نرسیدن این دو سد سبب نارضایتی مردم شده و به محرومیت این شهرستان‌ها افزوده است.

خالقی تصریح کرد: براساس نبود امکانات مناسب رفاهی و اقتصادی تا به امروز طبق آمارها حدود 60 درصد مردم شهرستان خلخال از محل زندگی خود مهاجرت کرده و به کلانشهرها رفته‌اند تا با کسب کار و درآمد مناسب بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

وی بیان کرد:‌ مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر پس از سپری شدن چندین سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محرومیت به سر می‌برند و ما بارها از مسئولان ارشد دولتی و به ویژه وزیر نیرو برای بازرسی و بازدید از پروژه‌ها و امکانات نامناسب دعوت کردیم که متاسفانه این دعوت‌ها تا به امروز اجابت نشده و وزیر نیرو برای بررسی طرح‌های این دو شهرستان سفری به کوثر و خلخال نداشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم روشنایی مناسب معابر شهری در خلخال و کوثر یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان است، به طوری که حتی لامپ‌های این معابر برای روشنایی بیشتر تعمیر و تعویض نشده‌اند و این دو شهر پس از غروب خورشید مطلقا تاریک و غیر قابل تردد می‌شود