امکانات
اطفای حریق محیط‌زیست اردبیل محدود است

محمد خداپرست عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت فعالیت پاسگاه‌های محیط‌بانی اردبیل اظهار داشت: با توجه به این‌که امکانات اطفای حریق محیط‌زیست اردبیل محدود است، بنابراین انتظار می‌رود که فراهم آوردن تجهیزات اطفای حریق در دستور کار قرار داده شود.

وی افزود: با توجه به این‌که داشتن امکانات و تجهیزات اطفای حریق برای هر سازمان یا نهادی لازم و ضروری است، بنابراین انتظار داریم با حمایت و همکاری مسئولان و دستگاههای مرتبط بتوانیم امکانات مورد نیاز را تهیه و تجهیزات اطفای حریق محیط‌زیست را ارتقا بخشیم.

مدیرکل محیط‌زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر به دلیل کمبود امکانات اطفای حریق با مشکلاتی اساسی روبه‌رو هستیم، حتی وضعیت به گونه‌ای بوده که مجبور به خاموش کردن آتش با بیل و آب بوده‌ایم که بنابراین نیاز است دستورات لازم برای فراهم کردن امکانات لازم در اولویت کاری قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف سازیم.

خداپرست بیان کرد: تامین اعتبارات مورد نیاز از مدیریت بحران برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز یکی از مطالبات ماست که امیدواریم اقدامات لازم در این رابطه صورت گیرد، چرا که در مناطق چهارگانه مسئولیت اطفا حریق بر عهده محیط‌‌زیست است که متاسفانه به دلیل کمبود امکانات در صورت بروز مشکل از منابع طبیعی و نیروی انتظامی کمک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 12 پاسگاه محیط‌بانی در سطح استان اردبیل اقدام به فعالیت می‌کنند که انتظار داریم دستورات لازم برای تامین امکانات مناسب و لازم برای این پاسگاهها انجام شود تا از این طریق بتوانیم تلاش خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم و جامعه دوچندان کنیم.