طرح بیمه اجباری جوجه یک روزه در اردبیل اجرا می‌شود‌

بهلول تکلوی ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت بیمه اجباری و تکمیلی جوجه یک روزه گوشتی در اردبیل اظهار داشت: در روزهای اخیر قیمت جوجه یک روزه گوشتی به صورت غیرمتعارف افزایش یافته  است که اگر وضعیت به همین منوال جلو برود به طور حتم تاثیر بسزایی در افزایش قیمت گوشت مرغ در آستانه نوروز امسال را به همراه خواهد داشت که این امر به ضرر مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد، بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا از افزایش غیرمتعارف جوجه یک روزه جلوگیری شده و قیمت آن تعدیل یافته به سطح متعارف و متعادل برسد.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن بیمه جوجه یک روزه  بر اساس توافق صورت گرفته با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، بیمه  جوجه‌های  یک روزه در مبدا اجباری بوده و برابر دستورالعمل بیمه محصولات کشاورزی صاحبان مزارع مرغ مادر گوشتی و کارخانجات جوجه‌کشی ملزم به رعایت این دستورالعمل خواهند بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌بایست فرهنگ بیمه جوجه یک روزه را در بین واحدهای پرورش دهنده مرغ گوشتی نهادینه نماید تا بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی صنعت پرورش طیور در استان باشیم.

تکلوی تصریح کرد: با توجه به ریسک‌پذیر بودن فعالیت‌های مربوط به صنعت طیور بیمه جوجه یک روزه به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیر به واحدهای مرغداری ضروری است تا از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به خصوص صدا و سیما اطلاعات کافی و لازم به واحدهای مرغداری ارائه شود تا فرهنگ بیمه در صنعت طیور بیش از پیش نهادینه شود.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با انجام این اقدامات مهم و اساسی تحول عظیمی در منطقه ایجاد کنیم و اقدامات لازم را در راستای توسعه و بهبود وضعیت کنونی انجام دهیم تا رضایت همه‌جانبه عموم مردم را به دست آوریم.