اقدام شجاعانه آتشنشانان حادثه پلاسکو در تاریخ ایثارگری ماندگار شد

حمید لطف‌اللهیان عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با عوامل ایستگاه های آتش نشانی اردبیل در گفتگو افزود: فداکاری این شهدا تجلی ارزش های انسانی و مصداق اخلاقی بارز در جامعه بود و بی شک این اقدام در یاد و خاطره ایثارگری ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به از جان گذشتگی آتشنشانان در راه خدمت به گرفتار شدگان و نجات جان انسان های دردمند متذکر شد: ایثارگری این شهدا سجایای اخلاقی را در جامعه معنی بخشید.

شهردار اردبیل با تاکید بر اینکه باید این ایثارگری و اخلاقیات در جامعه ترویج شود، ادامه داد: اینکه فردی برای جان شهروند دیگر و برای تامین امنیت و آرامش دیگران از جان خود بگذرد باید به عنوان الگوی اخلاقی و خدمت به خلق معرفی شود.

وی حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت ۱۶ آتشنشان را اتفاق دردناکی برای جامعه عنوان کرد و بیان داشت: برای جلوگیری از بروز اینگونه حوادث باید به بحث پیشگیری، ایمن سازی سازه ها و نیز آموزش شهروندان در ابعاد گسترده اقدام شود.

لطف اللهیان با تاکید به ضرورت همکاری و مشارکت عمومی و بویژه توجه صاحبان ساختمان ها و سازه های شهری به استانداردهای ایمنی عنوان کرد: برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات در کشور و در اردبیل نباید این حادثه از اذهان عمومی پاک شود.

وی در عین حال با اشاره به حضور مردم در تشییع پیکر شهدای آتشنشانان حادثه پلاسکو اضافه کرد: این حضور ایثارگری و از جان گذشتگی شهدای پلاسکو را ماندگار کرد.