دو پرواز بوشهر – مشهد لغو شد

در همین رابطه، مدیرکل فرودگاه‌های بوشهر در مورد تاخیر و لغو شدن پرواز بوشهر - مشهد شرکت هواپیمایی کاسپین و زاگرس گفت: در شرایط بد جوی مانند بارش برف یا نبود دید کافی، نمی‌شود تصمیم قطعی گرفت و لغو پرواز‌ها به شرکت هواپیمایی بستگی دارد و این مساله در تمام شرکت‌های هواپیمایی دنیا وجود دارد و آنها صبر می‌کنند تا شرایط بهتر شود. البته آنها خیلی راحت پرواز را کنسل نمی‌کنند چرا که در این صورت مردم شاکی آنها می‌شوند.

کمال دهقان منشادی تصریح کرد: بنابراین شرکت کاسپین و زاگرس پیرو مسائلی که گفتم پرواز را انجام ندادند چراکه در جاهای دیگر کشور هم این پروازی انجام نشد و صبر کردند تا شرایط جوی بهتر شود. «دید» پدیده‌ای نیست که به راحتی بتوان در مورد آن پیش‌بینی کرد که بهبود پیدا می‌کند یا خیر. اگر به سایت‌ها مراجعه کنید می‌بینید که اکثر پرواز‌های مشهد لغو شده یا به تاخیر افتاده است. 

وی در پاسخ به این‌که با توجه معطل شدن مسافران به مدت 8 ساعت، چه امکاناتی برای آنها در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: بابت پروازهایی که تاخیر دارند، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که از مسافران پذیرایی کنند. ما در مورد پرواز زاگرس کمتر با مشکل مواجهه شدیم اما در مورد پرواز کاسپین، پروازی که به تازگی در شیراز راه‌اندازی شده و از شیراز به مشهد می‌رود، به همین دلیل هنوز نماینده‌ی ثابتی انتخاب نشده است که بتواند در این مواقع پاسخگو باشد. 

دهقان منشادی یادآور شد: البته در این راستا ما یک نامه به مدیر عامل کاسپین زدیم که یک نماینده باید برای این پرواز معرفی کنند. معمولا مسافران باید یک ساعت نیم در فرودگاه باشند و اگر همان 8 ساعت را حساب کنیم به دلیل این‌که نماینده‌ای از کاسپین در فرودگاه نبود نتوانستیم کار زیادی برای مسافران این پرواز انجام دهیم. 

مدیرکل فرودگاه‌های بوشهر در پایان گفت: اگر فردا هوا مساعد بود و دید کافی وجود داشت، این دو پرواز انجام می‌شود.