ابهام در بهره‌برداری از ورزشگاه نقش جهان

از اواسط سال گذشته بود که خرداد ماه زمان بهره‌برداری از ورزشگاه نقش‌جهان اعلام‌ شده و در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به اصفهان که بهمن‌ ماه سال گذشته به انجام رسید، محمود گودرزی تأکید کرد که این پروژه ملی تا پایان خرداد سال 95 آماده بهره‌برداری می‌شود و تیم سپاهان می‌تواند در لیگ شانزدهم در این ورزشگاه به میدان برود.

با این‌ حال مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در گفت‌وگویی ابهامات جدی را پیرامون این ورزشگاه و بهره‌برداری از آن در زمان مقرر مطرح کرده و مدعی شده در صورت تأمین منابع مالی، این ورزشگاه برای لیگ شانزدهم آماده می‌شود که با توجه به زمان احتمالی لیگ در مرداد ماه، دو ماه تأخیر در این مقطع ایجاد شده است.

به گفته مصطفی مدبر، برای تکمیل فاز دوم پروژه ملی نقش‌ جهان، نیاز مبرم به تأمین و تزریق منابع مالی وجود دارد اما مشکلات مالی موجود در ورزش، شرایط دشواری را برای پروژه نقش‌ جهان رقم‌ زده است.

این مقام مسئول همچنین به اعتراضات کارگران ورزشگاه و کاهش سرعت این پروژه تأیید کرد و گفت: پرداخت نشدن مطالبات تعدادی از پیمانکاران نقش‌جهان، موجب شد که برخی از آن‌ها پیش از عید دست از کار بکشند تا این پروژه در یک ماه اخیر با زمان بندی از قبل پیش‌بینی‌ شده، جلو نرود.

به گزارش فارس، روز گذشته در محل ورزشگاه نقش‌ جهان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، معاون فنی استانداری، مدیرعامل شرکت توسعه و معاون وی و جمع دیگری از مسئولان مرتبط جلسه‌ای پیرامون وضعیت فعلی و شرایط آینده این ورزشگاه برگزار شد و این افراد در جریان آخرین پیشرفت این پروژه عمرانی قرار گرفتند.

در حال حاضر برای پیشرفت این پروژه، نیاز به تزریق منابع مالی بیشتری وجود دارد که در جلسه روز شنبه نیز در این‌باره بحث و تبادل‌ نظر صورت گرفت اما هنوز خبر موثقی از نتیجه‌گیری جلسه و جزئیات آن به بیرون درز نیافته است، با این‌ وجود تردیدهایی در مورد اختلاف‌نظر زمان قبلی اعلام‌ شده و زمان فعلی به وجود آمده است.

زیرا اگر به گفته مدیرعامل شرکت توسعه استناد کنیم، این پروژه آن‌ هم در صورت تزریق منابع مالی مورد نیاز، تا زمان آغاز لیگ شانزدهم مهیای میزبانی دیدارهای سپاهان می‌شود و با این حساب در زمان مقرر و تعیین‌ شده، مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت.