افزایش ۵۰ درصدی قیمت سبزیجات در اصفهان

ناصر اطرج  افزایش قیمت میوه و سبزیجات در اصفهان اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر که در سطح کشور صورت گرفت، خسارت‌های زیادی به محصولات باغداران و کشاورزان زده است، به طوری که سبزیجاتی که اکنون از دزفول برای اصفهان می‌آید، به دلیل نفوذ آب از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمازدگی خسارت زیادی به محصولات کشاورزی وارد کرده، افزود: به دلیل بارش‌های اخیر و سرمازدگی بسیاری از محصولات کشاورزی از بین رفت و به همین دلیل شاهد افزایش 50 درصدی قیمت سبزیجات در اصفهان هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به کمبود نارنگی در بازار گفت: ما همچنان در اصفهان با کمبود نارنگی در بازار مواجه هستیم و تولید داخلی نارنگی روبه اتمام است. متأسفانه با توجه به اینکه نارنگی موجود در بازار وارداتی از پاکستان است و به همین دلیل قیمت آن رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز قیمت پرتقال در اصفهان افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: سال گذشته سازمان تعاون روستایی از محصول پرتقال کشاورزان را خریداری کرد و متاسفانه با توجه به عدم نگهداری صحیح از این محصول بسیاری از محصولات ضایع شد و به همین دلیل قیمت پرتقال در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

اطرج با اشاره به ممنوعیت فروش میوه‌های خارجی در میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: در حال حاضر هیچ‌ نوع میوه خارجی و قاچاق در میادین میوه و تره‌بار به فروش نمی‌رسد و بازرسان صنعت و معدن و اصناف اصفهان بر این موضوع نظارت دارند.