مهر و موم ۳۷ کافی‌نت متخلف در اصفهان

غلامرضا شهریاری اظهار داشت: یکی از وظایف پلیس فتا نظارت بر فعالیت مراکز ارائه خدمات اینترنت از جمله نت‌سراهاست که پلیس فتای استان در سال ۹۴ در این زمینه از یک هزار و ۳۷۲ نت‌سرا بازدید به عمل آورده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ کافی‌نت به علت اینکه به تعهدات اخذشده عمل نکردند مهر و موم و برای ۱۳۷ واحد نت‌سرای دیگر نیز اخطاریه مهر و موم صادر شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان عنوان کرد: همچنین در راستای رصد سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجرمانه سایبری تعداد یک‌هزار و ۳۴۰ سایت مجرمانه شناسایی، مسدود و برای برخورد قضایی به مبادی مربوطه ارسال شد.

وی بیان داشت: در راستای شناسایی سایت‌های مجرمانه در قالب طرح‌های عملیاتی مانند سایت‌های فروش داروهای غیرمجاز، شیطان‌پرستی، هک و نفوذ و نیز تعداد یک هزار و ۷۹۳ مورد شناسایی و برای برخوردهای قانونی به مبادی مربوطه منعکس شد.

شهریاری در زمینه اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرائم سایبری به تشکیل ۳۷۵ مورد کارگاه آموزش همگانی در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و ۳۰ مورد نمایشگاه تخصصی برگزار شد که این برنامه‌ها با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شسد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان از راه‌اندازی یک واحد مشاوره در پلیس فتای استان خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا مستقر در این واحد با شماره تماس ۲۱۸۴۳۵۵ به صورت شبانه‌روز آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی به شهروندان هستند.