شاهین شهر با ۹۸ درصد باسواد رتبه دوم کشور را دارا می باشد

بخشدار مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه در همایش ن و القلم با اشاره به نقش سواد در پیشرفت جامعه گفت: باسوادی والدین دانش آموزان از شاخص های مهم در ارتقای سطح علمی دانش آموزان و نیز کاهش بی سوادی محسوب می شود.

وی حضور بسیار خوب اولیاء در این همایش را ستود و افزود: امروز شما با حضور پررنگ خود نشان دادید که آماده تلاش در عرصه سوادآموزی هستید و این کارشما جای تقدیر دارد.

محمود کیانی اضافه کرد: اگر می خواهیم فرزندانی موفق و با نشاط در جامعه داشته باشیم باید خودمان نیز در این راه تلاش کنیم تا بتوانیم در سرنوشت و آینده خوب فرزندانمان موثر باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر نیز در این همایش به نقش خانواده و تربیت فرزندان مطالبی بیان کرد و گفت: سواد و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز است و پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت و علوم مختلف مدیون این عامل مهم است.

وی به مقوله بی سوادی نیز اشاره و بیان کرد: بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان می تواند تأثیر بسزایی، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره داشته است .

کریم کمال تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که هرچه آسیب های روانی بیشتر باشد،  موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد و عواملی چون فقر، بیکاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و … که همه موجب پایین آمدن موقعیت اجتماعی و فرهنگی شخص می شود و آشفتگی ها یا آسیب های روانی را به وجود می آورد معمولاً افرادی که در سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی می کنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت به افراد همسال خود دارند و میزان تحصیلات در این خانواده ها به شدت اُفت پیدا می کند.

وی اضافه کرد: بی سوادی والدین موجب عدم درک وظایف مدرسه، برنامه های آن و تداوم حضور مرتب دانش آموز در مدرسه می گردد و مشکلاتی برای تحصیل دانش آموز و کار مدرسه فراهم می کند، که با توجه به ناتوانی در کمک فکری و عملی به امور برنامه درسی دانش آموزان در منزل، از پیشرفت تحصیلی فرزندان می کاهد.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر و میمه در پایان تاکید کرد اولیاء کم سواد و بی سواد از این فرصتی که از سوی آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی فراهم شده نهایت استفاده ببرند و از این نعمت مهم خود را محروم نکنند.

رئیس نهضت سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهر در ادامه این مراسم به اهمیت نقش تحصیلات والدین در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: والدین تحصیلکرده به دلیل احراز مشاغل بهتر و مفید تر به خودی خود از فرهنگ بالاتر، محیط و موقعیت بالاتر و بهتری برخوردار خواهند بود.

وی تاکید کرد: تحصیلات می تواند موجب آگاهی بیشتر و قرار گرفتن در وضعیت اجتماعی، اقتصادی بالاتر می گردد و نیز در تحقیقات ثابت شده که شغل و سطح اجتماعی والدین نیز رابطه مستقیمی با پیشرفت تحصیلی فرزندان دارند.

محمدعلی ستاریان در گزارشی اعلام کرد: طبق بررسی آماری سامانه ستاد آموزش و پرورش شهرستان تعداد ۲۹۳ اولیاء کم سواد و ۲۱۰ نفر اولیاء بی سواد در سطح مدارس داریم.

وی تصریح کردند: اگر شخص بی‌سواد به شکل خودآموز و از طریق افراد خانواده و محارم باسواد شود، کل سرانه که معادل ۷۳۵ هزار تومان است، را دریافت می‌کند.

ستاریان آمار باسوادی شاهین شهر را بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد که با  این درصد در حال حاضر دومین شهر باسواد کشور هستیم.

همایش ن والقلم با حضور بخشدار مرکزی شهرستان، مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهر و بیش از ۳۸۰ نفر از اولیاء کم سواد و بی سواد دانش آموزان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

14

 

15

 

6

 

5

 

4

 

16