بحران آب و شدت گرما اصفهان را تهدید می‌کند

احمدرضا مصور در اصفهان با اشاره به اینکه علیرغم بارش نعمت الهی در اغلب استان‌ها، اصفهان بهره زیادی از این بارش‌ها نداشته است، اظهار داشت: بیم آن می‌رود که با شروع افزایش دما در روزهای آتی بحران آب‌رسانی به عرصه‌های فضای سبز ملموس شود.

وی با اشاره به اینکه سرسبزی شهر اصفهان در خطر است در رابطه با علل آن افزود: از سویی بحران کم‌آبی اصفهان را تهدید می‌کند و از سوی دیگر شدت گرما رو به افزایش است و هیچ چشم‌انداز مثبتی نیز از این بابت مشاهده نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان این‌که شهرداری اصفهان 2 راه‌حل را در پیش گرفته است اظهار داشت: راه‌حل اول افزودن بهره‌وری و آبیاری با استفاده از روش‌های روز و راه‌حل دوم جلوگیری از هدر روی آب در عرصه‌های مختلف فضای سبز است.

مصور افزود: در این خصوص از همه مردم جهت نظارت و اطلاع‌رسانی به سامانه 137 در خصوص هدر روی آب در هنگام آبیاری یا خرابی شیرهای فلکه و یا هر مورد دیگری در این زمینه استمداد می‌طلبیم.

وی همچنین در ادامه به اهمیت جایگاه فضای سبز در سطح شهر اشاره کرد و گفت: فضای سبز موجود در شهر نه تنها بستری برای زیبای و جلوه شکوه اصفهان هست، بلکه ریه‌های تنفسی شهر به‌حساب می‌آیند و حفظ این مهم را باید در اولویت قرار داد.