حفر چاه‌های اضطراری عشایری در شهرستان‌های عشایرنشین اصفهان

علی‌اکبر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در شهرضا، با اشاره به ورود زودهنگام عشایر به مراتع شهرستان‌های استان اصفهان اظهار داشت: خرید دام مازاد عشایر به یک معضل تبدیل شده و نزدیک به 400 هزار دام مازاد در مراتع عشایری شهرستان‌های استان وجود دارد که باید خارج شوند.

 وی با بیان اینکه در فصل کوچ 9 هزار و 650 خانواده عشایر قشقایی و بختیاری در قالب 53 هزار نفر وارد مراتع استان اصفهان می‌شوند، گفت: این خانواده‌ها در شهرستان‌های سمیرم، چادگان، شهرضا، فریدونشهر و دهاقان مستقر می‌شوند.

 رئیس اداره امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 5 شهرستان عشایرنشین داریم، افزود: اتحادیه تعاونی عشایر کشتارگاه محلی را در نظر گرفته است و براساس مصوبه هیئت وزیران خرید تضمینی دام مازاد عشایر را داریم اما به علت کمبود اعتبار انجام نشده است.   

 وی اظهار داشت: در مدیریت بحران استان، بر لزوم حفر چاه‌های اضطراری عشایری تأکید شده و اعتباراتی برای این منظور پیش‌بینی شده است که در نهایت تا پایان تیرماه این مسئله اجرا می‌شود.

 نجفی بیان کرد: دغدغه تأمین آب در شهرضا برای عشایر جدی است، خرید حق‌آبه از یکی از قنوات منطقه ضروری است و راهکار خوبی است.

 رئیس اداره امور عشایر استان اصفهان با اشاره به ساماندهی و اسکان دائمی تعدادی از خانواده‌‌های عشایر در استان اصفهان، تصریح کرد: بر‌اساس برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه تاکنون 2000 خانواده عشایر در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان ساماندهی شده‌اند.