ماجرا از این جا شروع شد که شخصی در گروه قید شده مطلبی را از رضا امینی رئیس شورای شهر اصفهان منتشر می کند و پس آز آن اتقاداتی نسبت به وی توسط بعضی افراد حاضر در گروه منتشر می شود . پس از انتقادات ، محسن رنجبر معاون اسبق خدمات شهری شهرداری اصفهان وارد بحث می شود و پس از وی مهدی آذربایجانی مدیر فعلی امور اداری شهرداری نیز وارد بحث می شود و در ادامه نیز تحویل پور مدیر اسبق بازرسی شهرداری و مشاور فعلی شهردار و همچنین قاری قران معاون اسبق عمرانی شهرداری اصفهان وارد بحث می شوند.

در ادامه کلیات تیکه پراکنی های هر دو طرف بحث را به صورت مسقتیم آورده ایم:

1 aaaa

 

* پس از انتشار این عکس محسن رنجبر در پاسخ به این عکس نوشت:

خدا اخر عاقبت همه رو ختم بخیر کنه

نفاق بسیار بدتراز کفراست

مرد بودن و مرد ماندن و مردانگی داشتن بسیار مشگل است

*بعد از آن مجددا شخصی زیر عکس رضا امینی نوشت "فقط شعار" که این کامنت باعث نوشتن مطالبی دیگر توسط محسن رنجبر شد که در ادامه می خوانید :

به فضل خداوند باید چهره واقعی کسانی که بدلیل أهداف شخصی باعث عقب افتادگی شهر شده اند و طبقه جدیدی برای حفظ خودشان و لاجرم حیف ومیل بیت المال ایجاد کرده اند را برای مردم اشکار کرد نمی توان ظاهری اسلامی داشت اما در باطن با عوامل فتنه دست در دست هم داد تا به نیات سخیف شخصی خود دست یافت و در این مسیر اینده شهر را دستخوش تصمیمات پوپولیستی کسانی کرد که در سالی که رهبر معظم انقلاب انرا سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیده اند با افزایش هزینه های جاری شهرداری که اکثر ان خرج جمع کردن عده وامکانات برای ماندن پشت میزهای ریاست می شود و کاهش سرمایه گذاری عمرانی که بخوبی در بودجه مصوب سال ٩٥ شهرداری مشهود است اینده شهررا فدای ماندن خود در پشت میزهایی می کنند که برروی شانه مردم ولا یتمدار وخون شهیدان راه حق وحقیقت قرارگرفته است . همراهی منافقین جدید دنیاطلب وفتنه گران اینده شهرداری را در مسیری بجز مسیری که منویات مقام معظم رهبری است قرار می دهد و در این راه بر تمام کسانی که می توانند فرض است که به اگاهی مردم بپردازند تا از ضررزدن بیشتر این خط فکری التقاطی هرچه سریعتر جلوگیری کنند

 

*در ادامه شخصی می نویسد:

در حقیقت امر به عنوان یک فرد انقلابی نمیتوان تحمل کنم شخصی با رای ما بیاد بالا بعد برای حفظ یک صندلی و یک جایگاه حقیر با اصلاح طلب ها هم کاسه شود. ادعای انقلابی گری داشته باشد بعد بیت المال را خرج اهداف سیاسی حقیر و پست خود کند . افراد بی بته و بی ریشه را صاحب مدیریت کند و.....

محسن رنجبر در جوابش نوشت:

احسنت

انشاالله و به لطف خدا وبا همدلی تمامی نیروهای ولایتی واصیل انقلاب جلوی این انحراف جدید که با فتنه جویان همراه است گرفته خواهد شد .

باید به روشنگری پرداخت تا به فضل خداوند جلوی این حرکت انحرافی هرچه سریعتر گرفته شود.

 

*اما پس از این بحث ها مهدی آذربایجانی مدیر امورد اداری شهرداری اصفهان وارد بحث می شود و در مطلب می نویسد:

 

متاسفانه وقتی در برخورد با جریان قدرت و ثروت و تمامیت خواه شهر مسامحه و سهل انگاری شده است باید شاهد یه همچنین اظهار نظرهایی هم باشیم ...جریانی که بسیار پر رو و پرمدعاست و هنوز با اینکه ظاهرا از قدرت برکنار شده است ولی دست از زیاده خواهی خود برنمی دارد و هر روز شاهد زیاده طلبی آن هستیم ...جریانی که باعث شد شهر سالها پسرفت داشته باشد ...این انتقاداتی که الان میشود و من البته فعلا در موضع دفاع از آن نیستم در دوره قبل به صورت فاجعه آمیزی جریان داشته ،متاسفانه نجابت فعلی دارد به ضررش تمام میشود...بخشی از این اطلاعات به اعضای منتقد داده شده و ایشان به شدن اعتراض کردند که چرا قبلا نگفتید ...ان شا الله اطلاعاتی هم حقیر در اختیار این عزیزان میگذارم تا ببینیم ...و در آخر شهر دیگر به عقب بازنخواهد گشت و جریان پوسیده قدرت و ثروت در آن جایگاهی نخواهد داشت

 

*پس از این مطلب ، بعضی از اعضای گروه نسبت به صحبت های وی پاسخ دادند و در ادامه آن محسن رنجبر مجددا وارد بحث شد و نوشت:

با سلام به همه عزیزان و ارزوی قبولی طاعات و عبادات عید همگی مبارک

بنده بعنوان یکی از مسئولین شهرداری در دوره شهرداری جناب اقای دکتر سقاییان نژاد اماده ام در حد توان به سؤالات عزیزان در خصوص عملکرد شهرداری در دوره قبل پاسخ دهم تا انشاالله شرایط جهت تنویرافکارعمومی و همچنین نقد منصفانه فراهم شود.

 

*در ادامه نیز آذربایجانی با یک جمله پاسخ انتقاداتی که بعضی از اعضای گروه به جمعی از مدیران شهرداری شد را داد:

 َویْل لکل همزه لمره...

 

*آذربایجانی همچنین نوشت :

من اعتقاد دارم نقد باید به عملکرد باشد نه به أشخاص ...

آذربایجانی همچنین در ادامه نسبت به انتقادی مبنی بر انتصاب مدیران اصلاح طلب و کارگزار در شهرداری و در رابط با مدیرعامل سازمان مترو نوشت:

ایشون که منتسب ًشهردار قبلی هستند...

*در ادامه تحویل پور وارد بحث گروه می شود و در پایخ به سوالی یکی از اعضای گروه مبنی بر صحبت های مطرح شده توسط اذربایجانی و بحث های مربوطه می نویسد :

بنده درطی چهار سال خدمتگزاری دردبیرخانه دوره دوم شورا در کنار اعضاء وریاست محترم به این دوران طلایی افتخار می کنم

ان دوره را نقطه عطف می دانم

وانچه انجام شد با دوره قبلی ودو دوره بعدی قابل قیاس نمی دانم.

پس از ان احیا کننده وپایه گذار معاونت فرهنگی. اجتماعی بودم

تمام فعالیت این 6سال کاملا شفاف واکثرا بدیع ونواورانه بود

وبهترین قاضیان فعالیت ان معاونت را

حدود 30 نهاد ودستگاه فرهنگی استان

ومعاونین شهرداریهای کلانشهر ها ومراکزاستانها می دانم

که همیشه اصفهان نقش اول را داشت

وپس ازان مشهد وتهران قرار داشتند

این موضوع قابل بررسی است

وگزافه گویی نیست

اگر مصادیق انرا بخواهید باید گزارش 6ساله تقدیم کنم

به این دوران افتخار می کنم

از جناب اقای دکتر سقاییان نژاد هم سپاسگزارم

 

*قاری قرآن معاون اسبق عمرانی شهرداری نیز به درخواست یکی از اعضای گروه وارد بحث می شود و می نویسد :

با سلام و عرض تبریک به تمامی اعضای گروه

بنده افتخار داشتم غریب به 16 سال در شهرداری اصفهان خدمت داشته باشم و 12 سال به عنوان مدیر ارشد در زمان جناب آقای دکتر سقائیان نژاد در شهرداری خدمت کنم. چه در زمان ایشان و چه قبل از آن در مجموع این سالها نفاق و دورویی شبیه به دو سال آخر خدمت خود 92 تا 94 ندیدم. شاید ذکر نکاتی که ارائه شده برداشتهای شخصی یا برگرفته از همان روحیه نفاق انگیزی است که بیان شد و الا کیست که بر خدمات ارائه شده به شهر که امروزه زبانزد همگان است منکر باشد. البته آقایان بر اریکه ای سوار شده اند که غصبی است نه مال آنهاست نه مال هیچکس ولی طوری رفتار میکنند که انگار نازل شده اند برای ....

 

*محسن رنجبر هم در پاسخ به این درخواست می نویسد:

سلام شبتون بخیر

جریان قدرت وثروت وتمامیت خواه ویا هر تعبیر دیگری که توسط أفراد منتقد دوره قبل استفاده می شود بایستی دلیلی داشته باشد بعنوان نمونه وقتی به گروهی جریان منحرف والتقاطی گفته می شود دلیلش اینستکه ایشان نسبت به مبانی فکری اعلام شده توسط خودشان انحراف پیداکرده و با گروهی که در ظاهر با انان مخالف بوده اند همپیاله شده ویک جریان التقاطی جدید را ایجاد کرده اند که صرفا به دنبال قدرت طلبی است ودراین راه از هیچگونه عملی حتی دروغ گفتن وتهمت زدن فروگذار نمی کنند.

حال اگر برای کلماتی که بکار می برند همچون جریان قدرت وثروت وتمامیت خواه دلیلی دارند آرائه کنند وگرنه این الفاظ صرفا درراستای الوده کردن فضا توسط منافقین جدید همچون سالهای اول انقلاب که به یاران صدیق امام (ره) همچنین تهمتهایی توسط باند رجوی و بنی صدر ملعون لعن الله علیهما بکار برده می شد بکار می رود.

 

*قاری قرآن در پاسخ به یکی از اعضای گروه می نویسد :

صمدانی, :جریان نفاق روابط عمومی را منظورتون هست؟!

قاری قرآن در پاسخ به این سوال نوشت :

ریشه اش در آنجا بوده و هست متاسفانه البته در بخش های دیگر نیز

 

*تحویل پور همچنین در ادامه مطالب خود مطلبی را می نویسد :

البته با شیطنت افرادی حسود دربدنه شهر داری روبرو بودم

که مانع اطلاع رسانی فعالیت ها بودند

تا امروز انان را نبخشیده ام

ولی با اقتدا به رهبر عزیزم وتاءسی به فرمایشات مقتدای خود

از امشب انها را می بخشم

ولی نمی دانم. خدا هم بخاطر عمومی بودن بعضی از موارد انها را می بخشد یا نه

ایا مردم می بخشند یا نه!

 

*قاری قران مجددا در ادامه مطالبش و پیرامون مباحث مربوط به ریشه های فساد می نویسد :

اینکه پس از یک سال در دوران تغییر از جناح های مختلف شورای شهر به روابط عمومی شهرداری اعتراض آنهم به طور بی سابقه انجام می شود دلیلی است روشن بر این ادعا

البته امور اداری نیز کمتر از روابط عمومی نیست

 

*قاری قرآن همچنین در برابر مطلبی که یکی از اعضای گروه نوشت و درخواست نمود که اعضای فعلی شورای شهر و معاونین فعلی شهرداری پاسخ دهند نوشت :

شاید دوستان معذوریت دارند شاید هم گفته ها را قبول دارند؟!

 

*محسن رنجبر مجددا می نویسد:

کسانی که با ظاهرسازی به فریب مردم پرداختند و برای أرضا شهوت قدرت پرستی و صندلی دوستی خود تمامی مبانی اخلاقی را زیرپا گذاشته و با نامردی وتهمت زدن  واستفاده از پیاده نظامی که به انان وعده پستهایی از شهرداری را دادندبه منویات سخیف خود  برای مدت زمان محدودی دست یافته اند باید بدنند که اولا در معرض سنت استدراج خداوند متعال قرار گرفته اند و ثانیا بسیارزود بایستی در پیشگاه ملت و خداوند جوابگوی خیانتها ی خود باشند.

سینه پراست از داستان نامردمانی کسانی که به شهر اصفهان جفا کردند

انشاالله درزمان مقتضی باجزییات به مردم گزارش خواهم داد.

 

*رنجبر در پاسخ به شخصی که می پرسد منظور شما روابط عمومی فعلی و قبلی  هست می نویسد:

اقایانی که با نقض قانون در تبلیغات شهری درایام انتخابات شروع کردند و همچنین با خیانت به ولی نعمتان خوددر شهرداری مسیر انحرافی را شروع کردند وبعدا معلوم شد که این رویه انحراف از قانون را قبلا در مدیریت های قبلی خود نیز بکار برده اند منظور هستند وگرنه بقیه پیاده نظام فریب خورده اینانند که اسیر دنیاطلبی شده اند .

بنده در خدمت دوستان هستم

البته برای امشب دیگر به همین مطالب بسنده می کنم . شب همگی بخیر

 

*بلافاصله بعد از صحبت های رنجبر ، آذربایجانی مطلبی می نویسد :

یه ضرب المثل معروف هست که میگه به مرده که رو بدی ...من هم به همین بسنده میکنم شب بخیر.

 

*تحویل در ادامه می نویسد :

بنده درحال حاضر مشاور شهردار محترم اصفهان هستم

ترجیح می دهم ابتدا دریک جلسه حضوری

با این برادر عزیز نقدها وادعاها رابررسی کنیم

 

*رنجبر هم در ادامه در پاسخی غیر مستقیم به صحبت های آذربایجانی می نویسد :

از کسانی که به اقای امینی منتسب هستند انتظاری نیست و اینکه  رعایت ادب نمی کنند را به بقیه ویژگیهای این گروه  همچون نامردی و دروغگویی و تهمت زنی اضافه می کنم .

صبح نزدیک است

 

*مجددا آذربایجانی و در ادامه ی بحث های گروه وارد بحث می شود و در رابطه با ضرب المثلی که به کار برد می نویسد :

با عرض معذرت از دوستان مؤدب اولا در مثل مناقشه نیست ...ثانیا ترجمه این ضرب المثل اینه که به بدهکار که رو بدی میشه طلبکار ...ثالثا من قسمت دوما را هم نقطه گذاشتم که هر کی متناسب أدبش تفسیرش کنه...

 

بعد از این موارد دیگر حضور مدیران فعلی و قبلی شهرداری در بحث های گروه دیده نشد  و افراد دیگر گروه به بحث های شدید علیه یک دیگر پرداختند