بودجه ۵۷۰ میلیارد تومانی عمران شهرداری

ایرج مظفر شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت ارائه گزارش اقدام و عمل شهرداری اصفهان در حوزه عمران شهری برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰ پروژه عمرانی بزرگ و کوچک در سطح شهر اصفهان در حال اجرا است، اظهار داشت:‌ باید توجه داشت که پروژه‌های عمرانی فعالیت‌های شهرداری را در معرض دید شهروندان قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان سعی داشته در حوزه عمرانی پروژه‌ها را با بالاترین کیفیت، حداقل هزینه و کمترین زمان به بهره‌برداری برساند، اضافه کرد: مصداق این شعار در بسیاری از پروژه‌های شهرداری اصفهان قابل مشاهده است.

۵۷۰ میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی شهرداری اصفهان است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه بودجه خالص عمرانی شهرداری اصفهان را ۵۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: همچنین ۴۴۰ میلیارد تومان بودجه نیز در سال جاری به قطار شهری اصفهان تخصیص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به دو پروژه شاخص سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و پروژه میدان امام علی (ع)، افزود: عملیات اجرایی سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از سال ۸۹ آغاز و قرار بود با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت در بازه زمانی ۱.۵ ساله به بهره برداری برسد.

مظفر تصریح کرد: عدم بهره برداری از این پروژه در مدت زمان تعیین شده باعث شد تا دولت تنها ۲۰ میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کند و در نهایت این پروژه با  توجه به نیاز شهر برای بهره برداری به شهرداری اصفهان تحمیل شد.

۱۴۴ میلیارد تومان برای بهره برداری از سالن همایش‌ها نیاز داریم

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای بهره برداری از سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تاکنون ۶۲ قرار داد با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان امضا و اجرایی شده است، اضافه کرد: برای بهره برداری کامل این پروژه نیز باید ۱۵ قرار داد با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان منعقد شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در مجموع با تزریق ۱۴۴ میلیارد تومان دیگر ۴۶۰ میلیارد تومان برای سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از شهرداری انتظار داشت که بودجه‌های دیگر کارهای اصلی‌اش را برای سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هزینه کند، افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که در صورت تامین اعتبارات دولتی می‌توان سالن اصلی این پروژه را تا پایان سال جاری بهره برداری کرد.

مظفر با اشاره به اینکه پروژه میدان امام علی (ع) نیز در زمینی با ۳۲ هکتار اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در سه فاز این پروژه سه پروژه زیرگذر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در فاز یک، ۲۶ طرح در فاز دو با ۱۲.۵ میلیارد تومان و کلا ۴۱ پروژه انجام شده و در میدان امام علی (ع) تاکنون ۱۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

اجرای پروژه ۸۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی جلوخان مسجد جامع

وی با بیان اینکه پروژه مشارکتی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی پیش نیاز آزادسازی میدان جلوخان مسجد جامع نیز در حال اجرایی شدن است، ابراز داشت: این پروژه باید به اتمام برسد و دارای سه بخش است که قسمت میانی آن که پروژه کمر زرین است آغاز شده و تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: امیدواریم این پروژه با زمان‌بندی انجام شده طی ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.

وی در خصوص طرح بزرگ میدان استقلال نیز ابراز داشت: این پروژه دارای دو فاز شده است که ۱۶۰۰ متر طول رینگ چهارم را نیز شامل می‌شود.

مظفر اضافه کرد:‌ این پروژه مهر ماه در فاز اول آغاز به کار کرده و در حال حاضر آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول میدان بزرگ استقلال هزینه شده است، بیان داشت: برای اینکه این پروژه شایسته شهر اصفهان باشد قرار است پروژه‌های فاز دو نیز انجام شود و در نهایت با تکمیل ۱۲ پروژه این میدان، طرح بزرگ استقلال تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

تقاطع ۲۵ آبان پایان مرداد به بهره برداری می‌رسد

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در خصوص پروژه میدان ۲۵ آبان نیز ابراز داشت: این پروژه از افتخارات شهر اصفهان و پروژه باقیمانده از رینگ دوم ترافیکی شهر اصفهان است که از خرداد ۹۴ آغاز و قرار بود در خرداد سال ۹۵ به پایان برسد ولی جلوگیری از ترافیک در ایام نوروز باعث شد که این پروژه با دو ماه تاخیر در پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد.

وی دهانه ۶۴ متری و همچنین تهیه پل پیشتنیده برای پروژه ۲۵ ابان را از ابتکارات و خلاقیت‌های پروژه ۲۵ آبان اعلام کرد و افزود: برای این پل ۱۷ میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است که با توجه به صرفه‌جویی با ۱۶ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

مظفر به پروژه ۱۵ میلیارد تومانی تقاطع غیر همسطح اشکاوند اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه نیز تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و برخی معارضات در آزادسازی‌ها این پروژه را با کندی روبرو کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم پروژه غیر همسطح اشکاوند را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: آزادسازی پروژه دور برگردان خروجی مرکز همایش های امام خامنه ای (مدظله العالی) در حال انجام است و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت ۴۷ درصدی تعریض پل فلزی

معاون عمرانی شهردار اصفهان همچنین به آخرین وضعیت پیشرفت ۴۷ درصدی تعریض پل فلزی اشاره کرد و بیان داشت: پروژه زیرگذر مطهری نیز ۹۲ درصد پیشرفت داشته و تا ۲۰ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین آماری از پروژه‌های کوچک در شهرداری اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: در سالجاری احداث ۲۸ خیابان، ۴۴ پیاده‌روسازی، ۹ تقاطع و ۹ پارک و فضای سبز در دست اجراست که در کنار این موارد پروژه‌های ساختمان‌سازی نیز اجرایی می شود.

مظفر در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار روشن‌دل خبرگزاری مهر در خصوص کیفیت مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان در پروژه‌های شهرداری اصفهان ابراز داشت: از جامعه معلولان به خاطر کم کاری ها و کاستی ها عذرخواهی می‌کنم.

وی تصریح کرد: معاونت عمران شهرداری شهرداری اصفهان از سه سال گذشته با توجه به قوانین موجود فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترده‌تر کرد به طوری که در پروژه‌های عمرانی نیز مشاوری را از جامعه معلولان برای مناسب سازی انتخاب کرده است.

معاون عمرانی شهردار اصفهان اضافه کرد: معاونت عمران تعاملات خوبی هم با ستاد مناسب سازی فضای شهری برای معلولان دارد اما این مساله نیازمند شبکه سازی گسترده است.